Koenigsegg este un constructor de nișă cu un număr de modele de serie ce pot fi numărate pe degetele de la o mână.
În ciuda acestui fapt, exclusivista marcă de automobile sportive a fost prezentă la Geneva cu o premieră mondială.
Conceptul Agera a strălucit în lumina reflectoarelor și a reușit să devină una din atracțiile salonului, mulțumită atât aspectului exterior cât și puterii pe care o posedă.
Numele exoticului supercar suedez derivă din grecescul ”Ageratos”, care însemnă veșnic tânăr. Formele sale trădează apartenența la clasa sportivelor ultra-rapide, iar sistemul de propulsie vine să confirme același lucru.
Motor
Koenigsegg Agera este un adevărat monstru mecanizat. Inginerii au creat un motor bi-turbo, capabil să genereze 910 cai putere, cu 91 mai puțin decât un Bugatti Veyron.
La roți ajunge un cuplu de 1.100 Nm, suficient cât să propulseze modelul în câteva clipe până la 100 km/h.
Performanțele nu se cunosc, probabil din cauza faptului că trenul de rulare urmează să mai primească diverse îmbunătățiri.
Interior
Habitaclul poate găzdui două persoane, în condiții de confort superioare multor sportive din zilele noastre. Unele elemente interioare par neterminate, însă vorbim de un concept.
Există și detalii care impresionează. Spre exemplu, sistemul de iluminare Ghost Light, o tehnologie unică prin care lumina pătrunde în interior cu ajutorul unor nanotuburi poziționatesub butoane. Consola centrală din fibră de carbon și tunelul median conferă o notă sportivă întregului ansamblu interior.
Sistem frânare
Agera este vulcanică, iar pentru a ține în frâu cei 910 cai putere este nevoie de pârghii solide. Astfel, Koenigsegg a conceput un sistem de frânare cu discuri generoase de 392 mm pe față și de 380 mm pe spate.
Design
Din punct de vedere estetic, mașina de studiu prezintă o aerodinamică mai bună și câteva particularități la partea din spate. Secțiunea fronatală se bazează pe trăsături latine cu forme ample și suprafețe netede.