Opel nu are rival pe linie de monovolume subcompacte. După un milion de exemplare vândute cu prima generaţie, germanii vor să reconfirme forma excelentă a best-sellerului Meriva care va trece din acest an într-o nouă etapă a existenţei sale. Cu un design mult mai elaborat, tehnologii moderne şi nelipsita modularitate a interiorului, Meriva va continua să fie principalul actor în segmentul său.
Producţie/Debut
Premiera mondială de la Geneva este practic a o prefaţă la începutul unei noi cariere pentru monovolumul de clasă mică.. Modelul a fost proiectat integral în Germania, dar va fi asamblat în Spania, la Zaragoza.
Exterior/Interior
Partea estetică se aliniază la tendinţele impuse de noile Insignia şi Astra, liniile dinamice împletindu-se cu formele serene ale componentelor secţiunii faţă şi spate. Habitaclul preia numeroase elemente de la Astra şi dispune de binecunoscutul sistemul FlexSpace, prin care scaunele pot glisa sau pot fi scoase pentru a creşte volumul de spaţiu.
Propulsie
Sub capotă, noul Meriva va beneficia de ultima generaţie de motoare Euro 5, concepute la Russelsheim, mai puternice şi economice. Paleta de versiuni constă în unităţi turbodiesel şi pe benzină ce generează între 75 CP şi 140 CP. Transmisiile sunt în primă fază doar manuale şi dispun de cinci sau şase rapoarte. Va exista şi o versiune "verde" EcoFlex.
Preţ/Versiuni
Versiunea de bază are un preţde pornire de 15.900 de euro. Trei versiuni de echipare Essentia, Enjoy şi Cosmo pun la dispoziţie o serie de dotări cu caracter practic, sisteme de siguranţă şi echipamente opţionale regăsite şi pe Astra.