Ford a pășit cu încredere la salonul auto elvețian, cu speranța de a atrage în special atenția familiștilor. Dacă în ianuarie la Detroit au dezvelit versiunea sedan și hatchback, acum, la Geneva au arătat modelul break, denumit Turnier. Acesta vizează modele de top din segment Opel Astra Caravan, Renault Megane Sport Tourer și VW Golf Variant.
Construit pe o platformă complet revizuită, Focus ne dezvăluie puțin câte puțin din secretele sale. Fiind un automobil de o importanță capitală pentru Ford, vânzările gamei Focus însemnând aproape 50% din totalul volumului comercializat pe piața europeană, divizia locală a căutat să pună în valoare calitățile modelului ce va fi asamblat în Germania. Confortabil, sigur, aspectuos și dinamic - sunt cele patru atuuri pe care Ford le-a evidențiat în prezentarea noului Focus Turnier.
Motorizare
Oficialii Ford au fost evazivi, ocolind subtil subiectul motoare dintr-un motiv lesne de înțeles. Pentru că vor mai trece luni bune până la apariția noului Focus, compania nu vrea să facă acum prea mult tam-tam, îndemnând parcă publicul să reflecte la trăsăturile dominante ale mașinii. Detaliile tehnice le vom afla la momentul cuvenit, singura unitate anunțată fiind unitatea de trei cilindri ce dezvoltă aproape 100 de cai putere. De asemenea, versiunea 1.6 EcoBoost de 180 de cai putere, livrată și pe piața nord-americană, a fost confirmată și pe modelul european.
Cu siguranță aceasta nu vor fi singurele noutăți din pachetul propulsiei cu care va veni viitorul Focus. Ca și transmisie pe lângă cutiile manuale cu 5 și 6 trepte își va face loc și o cutie automată cu dublu ambreiaj Powershift.
Design
Tributar stilului kinetic, Focus își revigorează aspectul folosind linii mai ample și clare. Versiunea break prezintă câteva particularități, în special în zona portbagajului spate unde geometria spatelui vine cu modificări evidente.
Dinamica formelor este accentuată vizual prin intermediul unor mici artificii, care atestă plăcerea designerilor de a încadra Focus într-o linie aparte pe segmentul compact.
Lansare
Prezența la Salonul Auto de la Geneva este doar un preambul la debutul în forță va marca un nou început pentru compacta Ovalului Albastru. Noul Focus va sosi în Europa abia în 2011, în primul trimestru.
Mai întâi va fi comercializat versiunea hatchback apoi versiunea break, iar pe unele piețe reprezentative va fi livrat și modelul sedan. Nu există nici cea mai mică idee legată de preț, însă având în vedere faptul că vorbim de o mașină globală, costul trebuie să fie unul just.
Ford poate miza pe un prețfoarte atractiv pentru a slăbi influența noului Opel Astra dar și al principalului său rival Volkswagen Golf.