Volkswagen a venit la Geneva cu o armată de noi modele, nu doar din dorința de a impresiona ci și a artă că nu degeaba este producătorul nr.1 în Europa. La aceste eveniment și-a făcut debutul și noul Polo GTI un model anticipat încă de anul trecut prin intermediul unui concept prezentat în Austria. Ultima generație stă sub semnul performanței, însă aspectul și dotările sunt alte capitole la care sportiva de clasă B punctează foarte bine.
Consum/Performanțe
Optimizările aduse la nivelul motorului dar și masa mai redusă a noului Polo GTI au condus implicit la o scădere drastică a consumului cu 25%. Astfel modelul sportiv folosește în medie 6.0 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. Unitatea care animă sportiva de buzunar germană dezvoltă 180 de cai putere, disponibili în plaja 2.000 – 4.500 rpm, și un cuplu maxim de 250 Nm.
Motor/Transmisie
Noua generație Polo GTI nu este doar mai economică, ci și mai rapidă. Cu o cilindree mai mică, de 1.4 litri, motorul cu o configurație turbo și injecție directă este capabil să trimită mașina de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. Viteza maximă ajunge la 229 km/h. Partea de transmisie este completată de o cutie automată cu 7 trepte iar un diferențial XDS ajută la creșterea manevrabilității în viraje.
Design
Sub aspect estetic, Polo este caracterizat de aceleași diferențe față de modelul de bază, pe care le întâlnim la Golf și Golf GTI. Jante de 17 inch, etriere roșii, scaunele sportive, garda la sol coborâtă cu 15 mm sunt câteva elemente ce personalizează ultima generație GTI.
Comercializare
Vânzările vor demara la scurt timp după lansare. Vor fi disponibile ca de obicei două versiuni, hatchback în 3 și 5 uși.