BMW și-a creat un stand inedit la Geneva, profitând de numeroasele noi modele pregătite în ultima perioadă. În centrul atenției a fost însă proaspătul Seria 5, vedeta inconstestabilă la pavilionul germanilor.
Premiera mondială aduce în atenție versiunea sedan, a doua din gama noii generații care va rivaliza cu Mercedes E-Klasse și Audi A6. Dezvoltarea noului model a durat aproape mai bine de patru ani, rezultatul final fiind un produs competitiv, superior din punct de vedere tehnologic, conceput să captiveze la nivel estetic, dinamic.
Mult mai bine echipat, cu motorizări eficiente, interior decorat la nivelul unei limuzine şi un design complet refăcut, sedanul de clasă medie afişează o identitate puternică şi tehnologii de ultimă oră care pun accentul pe siguranţă şi confort.
Dimensiuni
Mai lung, mai lat, mai ergonomic, noul Seria 5 vine cu dimensiuni care-l apropie de clasa mare. Ampatamentul de aproape 3 metri, și lungimea de 4.90 metri au permis modelarea unui interior foarte confortabil, concomitent creșterea gradului de confort pentru toți pasagerii.
Dotări tehnice
Noul Seria 5 este echipat în premieră cu o transmisie cu opt trepte, o suspensie faţă independentă foarte sofisticată, şi sistemul de economisire a carburantului ”Stop-start”, inclus deocamdată doar pe versiunea diesel 520d.
BMW furnizează un şasiu nou, cu 50% mai rigid şi patru moduri de setare a comportamentului dinamic: Comfort, Normal, Sport si Sport+.
Motorizare
Sub aspectul motorizărilor, noul Seria 5 va fi disponibil la momentul debutului cu patru unităţi pe benzină şi trei turbodiesel. Propulsoarele pe benzină dispun de şase cilindri şi dezvoltă 204 CP, 258 CP, 306 CP, în timp ce singura unitate de opt cilindri generează 407 cai putere.
Motoarele turbodiesel se remarcă prin eficienţa la nivelul consumului şi emisiilor, astfel că o parte dintre acestea respectă normele de poluare Euro 6. Cele trei unităţi pe motorină oferă 184 CP, 204 CP şi 245 CP. Gama benzinarelor oferă patru unităţi ce respectă normele de poluare Euro 5. Noul Seria 5 cu motor de 204 cai putere va costa 41.900 de euro, iar pentru versiunea echipată cu agregatul de 258 CP preţul de listă este de 45.400 de euro. Partea superioară a gamei este completată de sedanul cu unitatea de 306 cai putere și modelul de 407 cai putere.
Prețuri
Noul BMW Seria 5 va fi comercializat din 20 martie 2010. În România modelul de clasă medie va fi disponibil tot din luna martie.
Pe piața germană prețul de pornire este de 39.950 de euro. Cea mai scumpă versiune, dotată cu 407 cai putere, este disponibilă de la 70.500 de euro.