Skoda nu este o marcă sportivă, dar își declară competențele prin versiunile RS. În prim planul evenimentelor de la Geneva, cehii au atras atenția cu noul Fabia RS. Disponibilă în versiunile hatchback și combi, mașina de orașînglobează toate modificările implementate pe Fabia Facelift. Însoțită de o serie de elemente de natură sportivă, versiunea RS se adresează unui sector ce devine tot mai populat.
Motorizare/Transmisie
Spre diferență de generația anterioară, Fabia RS primește un motor cu o putere litrică mai mare, reacțiile pe asfalt fiind superioare vechiului model. Sub capotă se află un propulsor supraalimentat de 1.4 litri care produce 180 de cai putere, același care pune în valoare noile VW Polo GTI și Seat Ibiza Cupra. Momentele de cuplu sunt trimise doar roților față prin intermediul unei cutii semi-automate DSG cu 7 trepte.
Un diferențial XDS pune umărul la dinamica noului Fabia RS, ce se va simți mult mai în largul său pe viraje.
Performanțe/Consum
Capitolul unde Fabia RS se evidențiază cel mai bine, afișează date deloc neglijabile pentru o mașină de oraș: accelerație de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde și viteză maxima de 225 km/h (hatchback), respectiv 227 km/h (combi).
Grație sistemelor de injecție de ultimă generație, cantitatea de combustibil este mai redusă cu aproape 20% comparativ cu precedenta serie RS. Astfel potrivit datelor oferite de Skoda, consumul mediu este de numai 6,4 litri/100 km.
Design
La nivel estetic Fabia RS nu se evidențiază prin ceva anume. Jantele de 17 inch din aliaj, împreună cu evacuarea dublă și deflectorul de aer întregesc aspectul dinamic al mașinii.
Barele de protecție au suferit ușoare modificări, iar grupul optic fașă include acum și lumini diurne cu tehnologie LED.
La interior schimbările sunt și mai puține, dotările cu aer sportiv fiind doar trei la număr: volanul din piele, pedalierul din aluminiu și scaunele sport cu emblema RS.