Kia pune mare prețpe piața europeană, de aceea sud-coreenii au vrut să impresioneze prin premierele programate la salonul elevețian. Din trei debuturi două au fost bifate de concepte ecologice.
Venga EV este unul dintre acestea, și pune în lumină disponibilitatea celor de la Kia de a furniza în viitorul apropiat modele cu zero emisii.
Bazat pe structura noului Venga, model de familie ce va fi lansat în România în luna aprilie, versiunea electrică introduce marca asiatică în clubul producătorilor de vehicule prietenoase cu mediul.
Design
Deși este un studiu, detaliile întâlnite pe Venga EV sunt în mare parte identice cu cele ale modelului de serie din care derivă, (jante, oglinzi laterale, priza centrală de aer, spoilere). Prototipul face parte din noua linie de vehicule ecologice denumite EcoDynamics, și vine cu câteva adaptări specifice. Soclul pentru curent electric ia locul rezervorului de combustibil, iar grila radiatorului a fost obturată complet.
Motorizare
Activitatea de propulsie este 100% susținută de un motor electric de 109 cai putere. Lipsit de aportul unui agregat pe combustibili fosili, conceptul Kia dezvoltă un cuplu maxim de 280 Nm, suficient pentru un condus ușor al mașinii. Unitatea electrică, amplasată pe locul motorului termic, acționează asupra punții față.
Tehnologie
Spre deosebire de constructorii japonezi sau germani, Kia vine cu propria viziune pentru sistemele electrice ale mașinilor de mâine, oferind o soluție mult mai viabilă. Mai precis, este vorba de un sistem avansat de acumulatori bazat pe inovativa tehnologie LiPoly (Lithium Ion Polymer), ale cărei proprietăți de încărcare și autonomie în funcționare sunt net superioare bateriilor litiu-ion sau nichel-metal. Conceptul înglobează o baterie de 24 kWH, montată în portbagaj, ce poate asigura parcurgerea unei distanțe de 180 de kilometri după o singură încărcare.
Performanțe
La conceptul Venga EV vorbim de două tipuri distincte de performanțe: modul de încărcare a bateriilor și dinamica motorului.
În primul caz durata unei de alimentări complete este de doar 20 de minute în ciclu de încărcare de 50 kW, timp în care bateria ajunge la 80% din capacitate.
Dacă se apelează la ciclul normal de încărcare, vor fi necesare opt ore pentru un „plin” de energie.
Capacitățile dinamice ale motorului sună destul de convingător pentru un monovolum electric, ce nu apelează la un motor convențional. Venga EV execută demarajul de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde și poate ajunge până la o viteză de vârf de 140 km/h.