Dacia a venit la Geneva pentru a consfinți un moment istoric în istoria de 42 de ani a companiei. Oficial, de ieri, marca românească a pășit în segmentul SUV, folosind o strategie diferită prin prisma prețului.
Noul Duster, al șaselea model din gamă, se prefigurează un succes pentru Dacia, oficialii români fiind de părere că vânzările acestui SUV îl vor plasa pe locul 3 după Logan și Sandero.
Ieftin, economic, potent, sunt cuvintele care caracterizează noul SUV disponibil de la 10.500 de euro. Va fi disponibil și în programul Rabla, ceea ce îi va asigura un start lansat în carieră.
Primul client al noului Duster va fi președintele Traian Băsescu.
Design
Linia estetică scoate în evidență un aspect spartan, dar și suprafețe atent conturate. Aripile evazate și garda la sol ridicată subliniază apartenența lui Duster la clasa SUV. Concept estetic al designerilor români, modelul prezintă influențe de la modele Nissan mai vechi, însă ele se combină cu trăsături moderne ale profilului.
Motorizare/Transmisii
Paleta de motoare nu ne rezervă surprize, agregatele care vor da dinamica
fiind regăsite pe majoritate modelelor Dacia. Pentru început, vor fi doar trei unități: una pe benzină 1.6 16v de 105 CP și două diesel diesel 1.5 dCi de 85 și 110 CP.
Partea de transmisie este formată din cutii manuale cu 5 și 6 trepte. Ceva mai târziu va fi livrată și o cutie automată.
Consum
Duster are un consum redus, și emisii scăzute care îi permit să îndeplinească normele Euro 5. Emisiile versiunilor dCi încep de la 135 g CO2/km pentru versiunea 4x2, care primește astfel eticheta Dacia eco² - și 145 g de CO2/km pentru versiunea 4x4.
Tehnologie
Sistemul de tracțiune integrală va permite pentru prima oară unui model Dacia să se aventureze acolo unde puține automobile îndrăznesc.
Sistemul 4x4 este o declinare la aceeași scară a tehnologiei avansate Allmode de la Nissan, apreciată pentru calitățile sale. Astfel, Duster ne oferă garanția unui parcurs fără emoții în teren accidentat.
Preț
Din acest punct de vedere Duster este imbatabil. Versiunea cu tracțiune față costă 10.500 de euro cu TVA, fiind de departe cel mai ieftin SUV disponibil în Europa.
Modelul de bază în variantă 4x4 este disponibil de la 12.300 de euro cu TVA.
( 3 mar 2010, 14:18:07
Bravo Dacia!