Audi aduce un nou exponent în lumea premium, unul care promite să demoleze reputația lui Mini Cooper. Noul A1 este arma germanilor pe segmentul mașinilor mici, cu care speră să atingă un volum de vânzări cu 6 cifre. La Geneva s-a semnat actul de naștere al mezinului Audi, un model dezvoltat pe platformă de Polo dar dotat cu o porție dublă de rafinament tehnologic și estetic.
Design
Vădit inspirat din linia ultimului model A8, citadina premium Audi păstrează elemente de stil de la conceptul Metroproject Quattro prezentat în 2007. Exteriorul poate fi individualizat la nivelul pavilionului și oglinzilor laterale, în timp ce la interior posibilitățile sunt mult mai mari. Interiorul propune o planșă de bord simplă și modernă, aceasta fiind inspirată din aripa unui avion. Materialele sunt de înaltă calitate, nivelul ergonomic este ridicat, iar linia componentelor imprimă o tentă ușor sportivă. Exteriorul prezintă un joc de volume interesant, o grilă motor stilizată după A8, o linie de centură înaltă și expresivitate la nivelul unor componete precum blocurile optice, capotă, și umeri părții spate.
Motorizare/Consum
Noul A1 oferă numeroase surprize. La partea de propulsie se va putea opta pentru patru unități, două benzină și două diesel. Versiunea de bază este un agregat 1.2 TFSI de 86 CP, 160 Nm, consum 5.1 litri/100 km. Urmează 1.4 TFSI - 122 CP, 200 Nm, consum mediu mixt de 5.4 litri/100 km. Mai economice, unitățile diesel promit o autonomie de peste 1.100 km fiecare. În acest caz, Audi A1 va avea sub capotă fie motorul 1.6 TDI - 90 CP, 230 Nm, consum mediu de 3.8 litri/100 km, fie propulsorul 1.6 TDI - 105 CP, 250 Nm, consum mixt 3.9 litri/100 km. Din echiparea standard a fiecăruia fac parte sistemele cu valențe ecologice Start&Stop și de recuperare a energiei disipate la frânare.
Transmisie
Ofertă bogată la acest capitol. Majoritatea unităților sunt cuplate la cutii manuale cu cinci trepte. În funcție de putere ele pot fi disponibile cu transmisia automată S-Tronic cu 6 sau 7 trepte.
Rivali
Noul A1 atacă pozițiile veteranului Mini Cooper, însă ținta modelului german sunt și reprezentanții noului val Alfa Romeo Mi.To și Citroen DS3.