BMW este singurul producător auto care a încercat toate tehnologiile cu caracter ecologic. De la sistemele de propulsie pe hidrogen la cele hibride, de la versiunile ultra economice la cele electrice, inginerii au căutat să pună în practică soluțiile cele mai bune. Unele dintre acestea și-au găsit aplicare pe modelele de astăzi iar altele urmează să fie implementate.
Se știe deja că BMW a inițiat un proiect denumit Megacity, din care vor izvorî un ansamblu de vehicule urbane cu zero emisii poluante, în fapt o familie completă de automobile capabile să asigurare mobilitate maximă cu minimum de resurse.
Ieri, BMW a confirmat oficial că dezvoltarea primului model electric a intrat în linie dreaptă, iar apariția sa va genera o serie de premiere tehnologice. Deși s-au ferit să ofere amănunte în acest sens, oficialii germani au lăsat pe tavă un detaliu important. Citadina cu propulsie electrică va beneficia de elemente din fibră de carbon, material ușor cu excelente proprietăți la deformare care va ajuta la reducerea semnificativă masei mașinii.
Prin aceasta BMW țintește mărirea autonomiei de drum, ceea ce înseamnă un grad mai ridicat de libertate în trafic.
O contribuție importantă vor avea SGL Carbon și SGL Automotive Fibers, companii de top specializate în fabricația de carbon ceramic și fibră de carbon, parteneri pe care BMW i-a cooptat în acest proiect. Noua mașină electrică va fi concepută și asamblată exclusiv în Germania.
„BMW va construi mașina viitorului la uzina din Leipzig cu o serie de inovații de înalt nivel tehnologic realizate în Germania. Principalul motiv din spatele acestei decizii este calitatea pe care industria germană o oferă. Avem la dispoziția noastră o rețea de producție foarte bine dezvoltată, competentă, cu un nivel ridicat de pregătire profesională”, afirmă Norbert Reithofer, președintele BMW.
Oficialul estimează că până în 2015 îl vor lansa pe piață. Acesta nu va fi livrat sub sigla BMW, ci prin intermediul unui viitor brand din cadrul grupului german.