Mitsubishi urmează exemplul mai multor constructori care includ în gama actuală tot mai multe motorizări eficiente. Un prim pas în acest sens este făcut odată cu introducerea unei noi versiuni de intrare pentru Lancer.
Deşi are o cilindree mai mică, Mitsubishi dă asigurări că noul motor cu aspiraţie naturală nu duce lipsă de dinamism şi vigoare. Unitatea, un propulsor pe benzină de 1,5 litri, dezvoltă 109 CP şi trimite întreaga sa putere doar roţilor punţii faţă prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte.
Performanţele dinamice nu au fost comunicate, probabil din dorinţa de a sublinia principalul avantaj al utilizării acestui motor şi anume consumul redus de carburant. Doar 6,3 litri de benzină, atât are nevoie Lancer pentru a putea parcurge 100 de kilometri. Mitsubishi informează că nu doar consumul a fost diminuat ci şi emisiile de dioxid de carbon, al căror nivel nu depăşeşte 150 g/km, o valoare nu foarte grozavă pentru un motor de 1,5 litri, dar care plasează modelul japonez undeva la mijlocul clasamentului eficienţei.
Noua versiune de intrare are preţuri cuprinse între 14.990 şi 17.990 euro. Noua motorizare este disponibilă atât pe versiunea sedan cât şi sportback. Lancer mai dispune în prezent de alte trei propulsoare: 1.8 litri de 143 CP, 2.0 litri de 295 CP şi diesel 2.0 litri de 140 CP.