Volkswagen a început târziu producția de modele SUV, dar s-a impus rapid ca unul din favoriții clasei. Alături de Touareg, germanii continuă istoricul unui model vândut în peste 500.000 de exemplare.
Noua generație, cea de a doua, își face apariția la orizont cu o lună înaintea debutului oficial. Touareg 2 este mai ușor cu 200 de kilograme, mai dinamic și prezentabil și mai bine echipat.
Designul, orientat spre noile generații Golf, Polo şi Scirocco, a câștigat în dinamism, dacă ne referim la partea frontală, dar a devenit mai puțin captivant la partea din spate, unde stiliștii au preferat să dea o notă mai puțin agresivă. Interiorul schițează liniile unui model premium, cu finisaje impecabile și dotări tehnologice de ultimă generație ce amplifică senzația de nou.
La nivelul propulsiei nu sunt surprize majore, Volkswagen preferând să optimizeze motoare care și-au demonstrat fiabilitatea. Excepție de la regulă face doar un agregat hibrid cu orientări ecologice, primul de acest fel montat pe un model de serie Volkswagen. Grupul propulsor este format dintr-un V6 turbo ce produce 333 cai putere și un mic motor electric ce generează 47 de cai putere. Unitatea electrică, dispusă între cutia de viteze automată cu 8 trepte și unitatea pe benzină, are capacitatea de a pune în mișcare mașina și de a susține singură activitatea de propulsie până la 50 de kilometri pe oră. Toaureg Hybrid dezvoltă 380 de cai putere și un cuplu de 580 Nm furnizați ambelor punți, prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală marca 4Motion, consumul mediu al versiunii pe alimentare alternativă fiind de 8,2 litri/100 kmh. Această motorizare va fi utilizată și de noul Porsche Cayenne. În ceea ce privește propulsoarele clasice, opțiunile sunt doar trei: V6 FSI de 280 CP- consum mediu 9,9 litri/100 km, V6 TDI de 240 CP - consum mediu 7,4 litri/100 km, V8 TDI de 340 CP - consum mediu 9,1 litri/100 km. De menționat că versiunea de 240 cai putere este singura care oferă ca dotare standard sistemul start&stop. În gama noului Touareg nu se mai regăsesc unitățile V10 și W12 la care probabil germanii au renunțat din motive lesne de înțeles, însă nu este exclus ca o motorizare V10 să își facă apariția în peisaj, dacă Volkswagen va reveni asupra versiunii sportive R50.
Dotările tehnice continuă cu o serie de suspensii pneumatice de ultimă generație si o transmisie automata cu opt trepte, ambele disponibile în standard.
Noul Volkswagen Touareg va fi înfățișat pe 2 martie la Salonul Auto de la Geneva, iar o lună mai târziu clienții europeni se vor putea înscrie pe listele de așteptare.
Prețurile de lansare nu sunt cunoscute, ele urmând a fi comunicate la momentul debutului oficial.
Volkswagen Touareg
Lungime: 4.800 mm
Lățime: 1.930 mm
Înălțime: 1.710 mm
Ampatament: 2.900 mm
Motorizări: 4
Benzină: V6 FSI - 280 CP
Diesel: V6 TDI – 240 CP, V8 TDI – 340 CP
Hybrid: V6 Turbo – 380 CP
Tracțiune: integrală 4Motion