Saab şi-a luat rămas bun de la cel mai vechi dar respectabil automobil existent pe piaţa europeană.
După 13 ani de la lansare prima generaţie 9-5 îşi încheie cariera din acelaşi loc de unde a şi început, liniile uzinei din Trollhättan, Suedia. Vârful de gamă al constructorului scandinav trece din acesta an într-o nouă etapă a evoluţiei sale, nu înainte ca ultimul reprezentant al longevivei generaţii să iasă din activitate.
Pe 1 februarie Saab a fabricat ultimul model 9-5 din generaţia curentă, o versiune de familie Sport Combi de culoare gri. Până astăzi s-au asamblat aproape o jumătate de milion de exemplare, din care 252.236 sunt versiuni sedan, iar 231.357 sunt modele break. Saab 9-5 s-a făcut remarcat prin câteva inovaţii de primă clasă, folosite în prezent de numeroşi producători. Airbagurile active pentru cap, scaunele ventilate, filtru de polen/praf pentru interior, tehnologia turbo pentru motoare pe bioetanol, sunt componentele de top ce au avut mai întâi premiera pe acest automobil.
Ultimul exemplar 9-5 din actuala serie nu va ajunge niciodată pe şosele. Este un model cu valoare sentimentală şi istorică, motiv pentru care îşi va găsi odihna în muzeul Saab din Trollhättan, unde se va alătura unui grup de autovehicule ilustre ce au marcat evoluţia mărcii suedeze din 1947 şi până în prezent.
Închiderea ciclului de producţie pentru această serie coincide în mod fericit cu debutul operaţiunilor de fabricaţie la primului model din noua generaţie 9-5, ce va fi comercializată spre sfârşitul anului curent.