Audi este hotărât să devină actorul principal în segmentul de top al industriei auto. Limuzinele de lux reprezintă nu doar vârful tehnologic, ci şi culmea rafinamentului, atribute ce s-au desăvârşit pe noul A8.
Modelul va fi livrat din 26 martie pe piaţa europeană la un preţ de bază de 89.300 de euro, valabil pentru versiunea de motorizare 4.2 FSI. Modelul echipat cu propulsorul 4.2 TDI este 90.800 de euro. Deocamdată doar acestea sunt disponibile la vânzare. Ulterior se vor introduce şi restul versiunilor de motorizare promise.
Somptuosul Audi măsoară 5,13 metri lungime, 1,94 metri lăţime şi doar 1,46 metri înălţime, dimensiuni care permit un spaţiu interior degajat şi funcţional. De altfel, habitaclul pare să fie elementul central pe partea de design, fiecare componentă fiind atent studiată pentru a crea o ambianţă specială.
Noul Audi A8 poate fi echipat cu patru motorizări. Trei dintre acestea sunt turbodiesel cu sistem de injecţie common-rail ce dezvoltă 204, 250 şi respectiv 350 cai putere. Singurul propulsor pe benzină regăsit în ofertă este o unitate FSI de 4,2 litri ce produce 372 de cai putere. Acesta oferă un consum mediu de 9,5 litri la 100 km. Pentru prima oară A8 va fi o transmisie automată cu opt trepte, cutia Tiptronic, al cărei principal avantaj este reducerea consumului de carburant. Pe partea de design vorbim de o evoluţie cu influenţe vizibile exercitate de gama A4. Partea frontală cu blocuri optice noi, capota cu flancuri şi linia profilului sunt câteva din elementele originale ale noului A8, orientat spre sportivitate.