Mercedes vrea să devină unul din cei mai importanţi jucători pe piaţa automobilelor hibride. Constructorul va investi masiv în producţia şi dezvoltarea de motoare electrice şi acumulatori, primele unităţi hibride urmând să fie introduse spre sfârşitul acestui an pe modelul ML.
Următorul vehicul care va primi un propulsor ecologic de tipul benzină-electric va fi E-Klasse, însă motorizarea va fi disponibilă abia din 2011.
Planurile celor de la Mercedes prevăd şi lucruri mult mai ambiţioase. Spre exemplu, viitoarea generaţie S-Klasse va dispune sub capotă doar de motoare hibride, anunţă unul din oficialii companiei germane. Logica acestei decizii are la bază normele Euro 6 care vor intra în vigoare în septembrie 2014, norme care prevăd o reducere cu 80% a oxizilor de azot şi cu 66% a concentraţiilor de pulberi faţă de actualul standard Euro 5.
Aşteptată pe piaţă peste doi sau trei ani, noua generaţie S-Klasse va putea îndeplini severele norme de poluare, continuitatea modelului fiind astfel asigurată.
Mercedes nu a informat care din motoarele actuale vor intra în configuraţia hibridului. Este cert doar faptul că unitatea hibridă de pe S-Klasse va include un aşa numit „accelerator”, dispozitiv alimentat de la aceeaşi sursă cu motorul electric ce va avea rolul de a interveni şi susţine propulsorul pe combustibili fosili pe durata demarajului, acceleraţiilor sau când numărul rotaţiilor motorului depăşesc un anumit nivel.
Oficialii Mercedes au precizat că iau în calcul şi producţia unei versiuni diesel-electric pentru S-Klasse, dacă aceasta se va dovedi mai ecologică şi performantă decât versiunile BlueTec.