Opel alege calea tehnologiilor alternative. Primul hibrid a fost dezvăluit anul trecut, iar un model de serie este aşteptat anul viitor susţin la unison oficialii companiei germane.
Denumit sugestiv Ampera, automobilul înglobează tehnologia avansată Voltec - utilizată şi pe conceptul Cadillac Converj, care operează diferit faţă de sistemele hibride ale maşinilor japoneze.
Pe distanţe scurte, de până la 60 km, Ampera poate rula exclusiv pe curentul electric furnizat de baterii litiu-ion, iar pe distanţe lungi propulsia este asigurată de un motor cu ardere internă, de mic litraj. Acumulatorii ce alimentează motorul electric pot fi încărcaţi de la o priză obişnuită cu o tensiune de 230V. Opel nu a precizat dacă este vorba de un agregat pe benzină sau diesel şi nici performanţele acestuia. Este foarte posibil ca - în cazul agregatului pe combustibili fosili, sub capota viitorului automobil de serie să se regăsească acelaşi motor turbodiesel de 1,3 litri al conceptului Flextreme, însă la fel de bine acesta poate fi şi propulsorul de benzină aflat pe prototipul Converj.
Noul hibrid Opel dispune de o caroserie în cinci uşi şi un interior care poate acomoda patru persoane. „Modelul de serie va sosi la timp”, promite unul din oficialii Opel.
„Ne pregătim să facem pasul decisiv în 2011 când clienţii noştri vor putea conduce primul model electric cu sigla Opel”, susţine purtătorul de cuvânt al GM Europe.
Din punct de vedere estetic, Ampera prezintă câteva similarităţi cu Opel Flextreme la partea frontală, iar profilul este asemănător conceptului GTC. Grila motor este preluată de la noul vârful de gamă Insignia, iar linia generală a maşinii trădează o aerodinamică atent elaborată, cu suprafeţe line traversate de nervuri. Noul Ampera va viza în special clienţii care circulă puţini kilometri în fiecare zi.