Ferrari are un statut aparte în industria automobilistică, în bună parte datorat şi succeselor repurtate în motorsport.
Adept tradiţional al propulsoarelor de mare litraj, constructorul italian de maşini supersport se vede nevoit să renunţe la principiile de o viaţă pentru a face loc noilor tehnologii cu caracter ecologic, încălcând astfel o promisiune mai veche.
Deşi susţineau sus şi tare că nu vor „păta” niciodată puritatea motorului pe benzină, iată că a sosit vremea să li se demonstreze contrariul.
Primul hibrid sub emblema Căluţului Cabrat este pregătit să deschidă un nou capitol în istoria celui mai titrat brand auto din lume. Anunţul a fost făcut de Luca de Montezemolo, preşedintele Ferrari, cu ocazia prezentării monopostului de Formula 1 şi a liniei de piloţi pentru sezonul 2010.
Modelul cu alimentare alternativă va fi prezentat la începutul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva şi introdus pe versiunea obişnuită a celebrului 599 GTB Fiorano.
Hibridul Ferrari nu va aduce nimic special faţă de dispozitivele actuale folosite de restul producătorilor în sensul strict al modului de funcţionare. O particularitate constituie faptul că supercarul Ferrari dispune de două motoare electrice cu roluri complet diferite şi care acţionează pe rând. Unul are rolul de a înmagazina energia furnizată când roata se află pe interiorul virajelor, iar cealaltă acţionează când este nevoie de putere la roata din exteriorul virajelor.
Motoarele electrice sunt montate ca şi bateriile litiu-ion de la care se alimentează în dreptul punţii spate. 599 GTB Fiorano Hybrid va fi echipat cu un sistem de economisire a carburantului, start/stop, ce va ridica autonomia modelului cu motor V12 la un nivel nemaiîntâlnit la bolizii Ferrari.
Deşi reacţiile fanilor nu vor întârzia să apară, constructorul din Maranello este nevoit să facă acest compromis pentru a se putea încadra în baremul viitoarelor norme de poluare din Europa şi America de Nord.