Škoda se îngrijeşte să nu-i lipsească nimic celui mai bine vândut model al său. Cât priveşte partea tehnică, Octavia devine un automobil complet, ce poate satisface dorinţele unei clientele tot mai pretenţioase.
După recenta lansare a motorului dual benzină-GPL, gama propulsoarelor se îmbogăţeşte cu încă o versiune. Actuala linie de motoare pe benzină este extinsă cu un motor turbo cu patru cilindri, 1.2 TSI de 105 cai putere, deja disponibil pentru noul crossover Yeti. Acest motor dispune de un cuplu maxim de 175 Nm, disponibil în plaja 1.550 – 4.100 rpm, şi o viteză de reacţie ridicată, fiind soluţia ideală atât pentru oraş, cât şi pentru drumuri lungi. Motorul poate fi cuplat la o cutie manuală cu şase viteze sau o transmisie DSG cu şapte viteze.
Urmărind noul trend denumit în termeni de specialitate downsizing, volum cât mai mic şi putere mare, acest motor modern face posibilă combinarea perfectă a criteriilor economice şi de mediu. Cu un consum de 5,7 l/100 km şi emisii record de 114g CO2/km, Octavia 1.2 TSI dispune de norma de poluare Euro 5, fiind momentan motorul cu cel mai redus consum de benzină al gamei.
Această nouă motorizare va fi disponibilă din februarie 2010. “Suntem foarte mândri de cel mai mic motor al nostru, pentru că este combinaţia ideală între cea mai nouă tehnologie, costuri mici pentru întreţinere şi emisii reduse. Este un motor avansat, care oferă plăcere la condus în orice împrejurare”, afirmă Eckhard Scholz, directorul departamentului de dezvoltare tehnologică.
Noul propulsor continuă tradiţia de peste 110 ani a mărcii Škoda în fabricaţia de motoare. Uzina de la Mladá Boleslav, Cehia, a început producerea acestei unităţi în 2009, plănuind să ajungă la 1.000 unităţi pe zi în acest an. Pentru realizarea obiectivului, departamentul de producţie a motoarelor din cadrul Škoda Auto dispune de un număr de 600 de angajaţi care produc 2.800 motoare zilnic.