Jeep este obligat ţină pasul cu tehnologiile viitorului dacă vrea să mai rămână în atenţia lumii.
Cel mai faimos brand american de automobile 4X4 lucrează la un proiect care va da naştere primului vehicul ecologic marca Jeep. Mai precis, acesta îşi va trage seva dintr-un prototip ce se alimentează şi cu energie electrică, urmând ca până în 2011 să fie lansat un vehicul hibrid de serie.
Conceptul se numeşte EV (Electric Vehicule) şi este de fapt celebrul Wrangler în patru uşi, versiunea cu tracţiune integrală, pe structura căruia s-a montat un motor hibrid. Sistemul de propulsie este cel patentat pe modelul Volt, şi este format dintr-o unitate turbo de mic litraj ce furnizează 268 CP şi un motor electric alimentat de un sistem avansat de acumulatori litiu-ion. Prototipul este capabil să parcurgă 65 de kilometri fără a consuma o picătură de combustibil, autonomia oferită de bateriile acumulatoare fiind una destul de decentă, dacă o raportăm la masa maşinii. Ceea ce însă va impresiona este consumul de carburant şi distanţa parcursă cu Jeep EV, cifre care - dacă prin absurd am elimina sistemul hibrid, ar fi imposibil de atins, chiar şi de cel mai economic model cu motor Otto din gama Wrangler.
Potrivit informaţiilor oferite de producătorul american, conceptul EV a parcurs aproximativ 600 de kilometri folosind numai 30 de litri de benzină. Motorizarea hibridă a permis ca nivelul noxelor să fie diminuat până la o valoare care să încadreze cantitatea gazelor eşapate în limitele maxime impuse de viitoarele norme de poluare din Europa şi Statele Unite. Cu asemenea performanţe, Jeep va intra în cercul tot mai larg al maşinilor „prietenoase cu mediul” încercând să ne scoată din cap ideea că, propulsoarele americanilor înghit în neştire litru după litru.
Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h efectuat în 9.0 secunde şi o viteză maximă de 145 km/h, conceptul hibrid nu va fi deloc o maşină de fiţe, deşi aspectul cazon îl trădează.