BMW s-a arătat foarte preocupat de familia de vehicule recreaţionale, pe care a diversificat-o constant în ultimul deceniu, în prezent fiind disponibile nu mai puţin de cinci exemplare diferite. Primul SAV (Sport Activity Vehicle) dezvoltat de marca germană a fost X5, model aflat astăzi la a doua generaţie.
Pentru că în noiembrie se împlinesc deja trei ani de la intrarea acesteia pe piaţa europeană, BMW intenţionează să lanseze cât mai curând posibil modelul cu îmbunătăţiri.
Anul viitor este aşteptat debutul versiunii restilizate ce ar putea să îşi facă apariţia la un eveniment major de talia unui salon auto internaţional. Cosmetizarea lui X5 nu va surprinde prin schimbări majore, ci se va rezuma la şlefuirea anumitor părţi ale maşinii care pot contribui la întinerirea decanului de vârstă în gama SAV.
Modificările cele mai vizibile vor fi la nivelul barelor de protecţie, dar şi al blocurilor optice spate. Interiorul va beneficia de noi culori pentru tapiţerie şi finisaje, însă este posibil să întâlnim şi câteva elemente de design preluate de la ultimii sosiţi X6 şi X1.
Sub aspect tehnic, diferenţele vor fi chiar mai puţine. Dacă sistemul de tracţiune xDrive va fi identic celui disponibil acum, la partea motorizare vor fi aduse mici ajustări pentru a îmbunătăţi performanţele dinamice, nivelul de consum dar şi rata emisiilor.
Gama de propulsoare va rămâne aceeaşi, două turbodiesel de 235 CP (xDrive30d) şi 286 CP (xDrive35d) şi două benzină, unităţile cu 6 cilindri de 272 de cai putere (xDrive30i) şi respectiv cu 8 cilindri de 355 de cai putere (xDrive48i). Momentul debutului ar putea fi consemnat de X5 Facelift în martie 2010 la Geneva.