Chevrolet spera să se impună cu mai multă uşurinţă pe segmentul dominat de Golf şi Megane. Deşi nu pus accent pe varietate, Cruze începe să devină un automobil tot mai divers, fapt demonstrat şi de ultimele apariţii în lista dotărilor.
Interiorul primeşte un sistem integrat, fixat pe consola centrală, ce reuneşte sistemul de navigaţie, radioul cu CD, dispozitivele de conectivitate la iPod şi USB. Nouă este şi tapiţeria din piele Alcantara care acoperă bordul, scaunele, bancheta şi panelul uşilor. Două pachete speciale Monza şi Wimbledon aduc o serie de elemente exclusive, piele perforată şi 13 combinaţii cromatice pentru habitaclu.
Chevrolet introduce pe Cruze o nouă motorizare diesel, care corespunde versiunii de intrare în gama propulsoarelor alimentate cu motorină. Aceasta generează 125 de cai putere şi emite o cantitate de 145 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Unitatea diesel are o cilindree de 2.0 litri şi este însoţită de o cutie manuală cu cinci trepte. Potrivit constructorului american, consumul mixt este de numai 5,5 litri la o sută de kilometri parcurşi.
A doua noutate introdusă pe Cruze este o cutie automată cu 6 trepte aflată în combinaţie cu propulsorul turbodiesel de 150 de cai putere. Aceasta se regăseşte doar pe varianta de top cunoscută sub denumirea Cruze LT 2.0 AT. Până acum motorizarea era disponibilă doar cu o cutie manuală cu 5 trepte, cu ajutorul căreia se obţine un demaraj de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h.
Performanţele dinamice ale motorului de 2.0 litri realizate alături de noua transmisie nu au fost publicate. Cruze afişează acum un consum mediu de 6,7 litri la 100 km, faţă de 5,6 litri la 100 km, cât promite modelul cuplat la cutia manuală. Nivelul emisiilor de dioxid de carbon este de 177 g/km, mai mare cu 28 grame decât la versiunea cu transmisie manuală cu 5 trepte.
Chevrolet anunţă un cost de achiziţie de 22.690 de euro, cel mai ridicat din lista de preţuri, pentru versiunea Cruze LT 2.0 AT, dotată cu transmisie automată cu 6 trepte.