Aston Martin și-a clădit întreaga sa reputație pe sportive de lux. În nici un capitol al istoriei de 87 de ani nu se regăsește un automobil conceput să-și ducă veacul în jungla urbană, dar britanicii au dreptul să încalce tradiția sub orice pretext atâta vreme cât canoanele mărcii sunt respectate. Spre sfârșitul anului își va face apariția un minicare deocamdată anunțat prin conceptul Cygnet, un model care măsoară cam cât o jumătate de Rapide (noul sedan de lux Aston Martin) și care în nici un caz nu se va lăuda cu sute de cai putere sub capotă.
Dezvoltat integral pe platforma lui Toyota iQ, viitoarea citadină deschide o nișă ignorată de toți producătorii de lux.
Nu este exclus ca mai devreme sau mai târziu Ferrari, Lamborghini și Porsche să răspundă britanicilor cu un rival. Interesant este că deși au „profiluri” foarte diferite, Aston Martin și Toyota au găsit numeroase puncte comune.
Calitatea produsului, inovaţie şi tehnologie de vârf sunt o parte dintre ele.
„Acum este momentul ideal pentru ca Aston Martin să facă un pas îndrăzneţ cu acest nou proiect - realizat cu ajutorul celor de la Toyota”, susţine Ulrich Bez, directorul executiv Aston Martin.
Modelul de serie ce va deriva din conceptul Cygnet va fi produs în Anglia la uzina Gaydon şi va respecta toate standardele de calitate care au făcut din Aston Martin o marcă apreciată şi iubită.
De altfel acest aspect poate fi observat la interior, unde cu excepția instrumentarului de bord totul este proiectat până la nivel de detaliu după normele Aston Martin.
Motorizarea aduce și ea un lucru neobișnuit, motorizarea de 1.33 litru pe benzină. Producția versiunii de serie derivată din Cygnet va acoperi până la 2.000 de comenzi anual.