Dacia a încheiat un an excelent, încărcat de reușite. 2009 înseamnă pentru principalul constructor de automobile din România un punct de referință la toate capitolele. Este de departe cel mai bun an din istoria Dacia, care a însemnat debutul versiunii Sandero Stepway, apariția unei motorizări economice pe benzină de 1.2 litri și 75 de cai putere, și debutul ediției limitate Kiss FM. În agenda Dacia succesele se înscriu și pe linie de vânzări, mai mari cu 20,5 % decât în 2008. Exporturile au marcat un avânt nemaiîntâlnit, peste 250.000 de vehicule fiind comercializate în 2009. Este al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor a depăşit 10%.
Pe piața autohtonă cel mai bine vândut model Dacia rămâne Logan berlină cu 25.722 de unități, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway) cu 6.765 unități și Logan MCV cu 6.249 unități. Vânzările din țara noastră au fost afectate puternic de criza financiară, dar și de deciziile mai puțin protecționiste ale mediului politic, rezultatele pe anul trecut situându-se sub cele din 2004. Anul trecut românii au cumpărat 41.862 de vehicule Dacia, în timp ce în urmă cu cinci ani statistica indică un volum de 80.013 autoturisme. Cu toate acestea, Dacia și-a păstrat poziția de lider pe piața auto din țara noastră având o cotă de piață de 29%.
Referitor la exporturi, marca românească a reușit anul trecut să își dubleze vânzările față de 2007 și să depășească cu mai de bine de 50% pe cele din 2008, profitând din plin de pe urma programelor de înnoire a parcurilor auto demarate în mai multe țări. La fel de adevărat este și faptul că recesiunea a dat o mână de ajutor modelelor ieftine fabricate la Mioveni în județul Argeș, clienții europeni arătându-se foarte interesați de mașinile accesibile oferite de Dacia.
Dacă în 2004 la apariția primului model Logan doar 16.306 automobile au fost comercializate peste graniță, în 2009 numărul lor a ajuns să fie de peste 160 de ori mai mare. Volumul exporturilor de anul trecut numără 269.420 de unități.
Germania a devenit destinația numărul 1 a modelelor Dacia, după ce vânzările de pe cea mai mare piață din Europa au explodat. Aici s-au vândut 84.708 unităţi cu 231,3% mai mult faţă de 2008. Gama de automobile Logan și Sandero a avut o priză foarte bună la clienții din Franța, unde au fost comercializate 65.956 unităţi (+51,4%). Și italienii au manifestat un interes deosebit pentru marca Dacia, volumul de automobile achiziționate fiind de 21.739 unități, în creștere cu 151,9% față de 2008. Alte țări importante de pe harta exporturilor Dacia sunt Algeria (17.327 unităţi), Turcia (9.727 unităţi) şi Spania (9 .030 unităţi). Per total Dacia a comercializat în 2009 un număr de 311.282 de autoturisme.
Nu în ultimul rând imaginea brandului a ajuns la o cotă istorică în ceea ce privește calitatea produsului și gradul de satisfacție al clientului, marca românească depășind producători renumiți precum Peugeot, Skoda sau chiar Volkswagen.