Toyota a promis lansarea unui automobil care se va apropia foarte mult de proiectul francezilor de la Renault, care au pretins că vor reuși construirea unui model de 5.000 de euro.
Succesul fulminant la Daciei Logan i-a inspirat și impulsionat pe japonezi să urmeze exemplul însă le-au trebuit patru ani ca să pună la punct conceptul premergător mașinii ieftine. Se numește Etios și a fost revelat în cadrul ediției a zecea a Salonului Auto de la New Delhi.
Prezentarea din capitala Indiei nu este deloc întâmplătoare, modelul Toyota fiind special creat pentru piața indiană. Prototipul stă sub semnul "Revoluției Calității – Quality Revolution", pretenție pe care marca japoneză dorește să o sublinieze în mod expres încă pe acum, pentru a-i asigura pe viitorii clienți că vor avea parte nu doar de un preț convenabil ci și de o calitate certă. Conceptul Etios este dezvăluit publicului în două versiuni, hachback și sedan, ambele urmând să ajungă în producția de serie.
În ciuda superlativelor aruncate de Toyota, conceptul Etios este penalizat la capitolul design. Exteriorul poate este o copie destul de fidelă a liniilor regăsite pe Dacia Logan Facelift, blocurile optice față, profilul, spoilerele, linia acoperișului, fiind de inspirate de la modelul franco-român.
Interiorul vine cu elemente simple, dar și aici se simte amprenta Loganului.
În ciuda influenței clare pe care a exercitat-o modelul fabricat la Mioveni, japonezii s-au simțit datori să ne spună de unde au provenit momentele lor de inspirație. "Am vizitat orașele și locuințele unde trăiesc indienii pentru a înțelege piața și a asculta dorințele consumatorilor de aici. De peste patru ani, mai bine de 2.000 de ingineri au fost implicați în dezvoltarea lui Etios, fiecare dintre aceștia dedicându-şi toate eforturile fără vreun fel de compromisuri. Sunt convins în adâncul inimii mele că Etios oferă bucuria de a-l avea și o calitate nemaiîntâlnită pentru consumatorul din India", afirmă inginerul șef Yoshinori Noritake.
Conceptul Etios propune la partea de motorizare două unități pe benzină, de 1,2 litri pentru hatchback și 1,5 litri pentru sedan.
Targetul de vânzări anual este stabilit la 70.000 de unități.
Producția modelului de serie va demara la sfârșitul acestui an.
Toyota a precizat din start că va produce modele și pentru export, însă nu a menționat care sunt piețele vizate de modelul low-cost.