Opel nu are rival pe linie de monovolume subcompacte. După 1 milion de exemplare vândute cu prima generație, germanii vor să reconfirme forma excelentă a best-sellerului Meriva care va trece din acest an într-o nouă etapă a existenței sale.
Modelul este dezvăluit cu două luni înainte de premiera mondială din 2 martie la Salonul Auto de la Geneva. Cu un design mult mai elaborat, tehnologii moderne și nelipsita modularitate a interiorului, Meriva va continua să fie principalul actor în segmentul său.
Partea estetică se aliniază la tendințele impuse de noile Insignia și Astra, liniile dinamice împletindu-se cu formele serene ale componentelor secțiunii față și spate. Habitaclul preia numeroase elemente de la Astra şi dispune de binecunoscutul sistemului FlexSpace, prin care scaunele pot glisa sau pot fi scoase pentru a crește volumul de spaţiu.
Sub capotă noul Meriva va beneficia de ultima generație de motoare concepute la Russelsheim, care sunt mai puternice și economice. Paleta de versiuni constă în unități turbodiesel și pe benzină ce generează între 75 CP şi 140 CP. Transmisiile sunt în primă fază doar manuale și dispun de cinci sau şase rapoarte. Va exista şi o versiune "verde" EcoFlex.
Modelul a fost proiectat la Russelsheim, dar va fi asamblat în Spania la Zaragoza.