Porsche a dat tonul marilor schimbări odată cu apariţia primului şi deocamdată unicului său SUV. Se pare că inclusiv promisiunea de a avea modele mai prietenoase cu mediul se va materializa mai întâi tot prin Cayenne. Anul 2010 va însemna încă un moment de cotitură pentru germanii de la Porsche.
După apariţia motorului diesel de 3.0 litri, robustul vehicul recreaţional urmează să primească o versiune dotată cu un tren de rulare hibrid. Echipat cu un propulsor de origine Audi, unitatea 3.0 TFSI ce generează 333 de cai putere, viitorul SUV ecologic se va lăuda cu un consum mediu sub 9 litri la suta de kilometri.
Grupul propulsor hibrid va include şi un motor electric ce va dezvolta 52 CP, astfel că puterea totală va ajunge la 374 CP, plasând SUV-ul hibrid foarte aproape de versiunea intermediară Cayenne S care oferă 385 cai putere.
Spre diferenţă de aceasta, modelul cu motorizare hibridă va furniza un cuplu motor mai ridicat, de 550 Nm, care se traduce prin mai multă forţă la roţi şi automat o agilitate îmbunătăţită.
Producătorul german a anunţat că versiunea cu propulsie pe alimentare alternativă se va numi Cayenne S Hybrid, litera S reprezentând caracterul sportiv al maşinii, specific gamei Porsche, alăturat valenţelor de natură ecologică definite de titulatura Hybrid. Motorul acestuia, un agregat V6 pe injecţie directă va fi asistat în momentele de acceleraţie de motorul electric, cel care de altfel va asigura în totalitate propulsia maşinii în rulaj urban.
Emisiile vor ajunge la un nivel record pentru marca germană, de numai 210 grame de dioxid de carbon pe kilometru, superior versiunii diesel care emite 244 g/km.
Cayenne S Hybrid va demara de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde iar viteza maximă va atinge aproape 200 km/h.