Ford a demarat din toamna anului trecut producţia de automobile şi în România. Operaţiunile au demarat la uzina din Craiova (fosta Daewoo) aici unde compania americană produce utilitara Transit Connect.
Un oficial din cadrul Ford a oferit câteva informaţii care confirmă zvonurile apărute imediat după achiziţionarea fabricii din ţara noastră. Anul acesta se intenționează asamblarea celui de al doilea model Ford la Craiova. După toate probabilitățile acesta va purta denumirea B-Max şi va înlocui unica generaţie Fusion - lansată în anul 2002.
Noua maşină este un monovolum subcompact, bazat pe platforma noii generaţii Fiesta ce va afişa un aspect mult mai stilat, în ton cu designul kinetic al oricărui Ford produs în Europa. Modelul a fost prefaţat în martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva sub forma conceptului Iosis Max care anticipează evoluţia designului kinetic marca Ford.
Minivanul deţine sub capotă un motor din noua generaţie Ecoboost, de 1.6 litri şi 180 de cai putere, echipat cu un sistem de injecţie directă. Propulsorul este cuplat la o cutie automată Powershift cu dublu ambreiaj şi şase trepte de viteză. Sistemul start/stop figurează pe fişa tehnică, acesta ajutând la economisirea carburantului.
Modelul prezintă câteva soluţii ingenioase la capitolele acces în habitaclu şi spre spaţiul de încărcare al portbagajului. Lipsa montanţilor centrali şi uşile din spate care culisează spre înapoi cu ajutorul unor braţe, permit alocarea unui spaţiu generos, asigură urcarea şi coborârea foarte facilă a pasagerilor. Cabina flexibilă, plafonul înalt, portbagajul generos şi spaţiile de depozitare multiple, sunt câteva din caracteristicile noului B-Max, un vehicul polivalent, un concurent de temut în clasa mini-MPV unde activează Opel Meriva, Citroen C3 Picasso şi Nissan Note.
Construit pe platforma noii generaţii Fiesta, viitorul model ce va fi asamblat la Craiova va avea dimensiuni apropiate acesteia, mai puțin ampatamentul care va fi ceva mai generos.