BMW a anticipat lipsa unui SUV compact şi a acţionat la timp, oferind primul produs premium într-un segment unde nimeni nu s-a înghesuit să ofere ceva.
Luxul de a-l avea pe X1 ca principal promotor la „intereselor” mărcii germane creează un avantaj clar pentru BMW, nu doar prin prisma faptului că nu are deocamdată concurenţi direcţi ci şi prin preţul de lansare. X1 este de altfel cel mai ieftin SUV premium la ora actuală. Spre exemplu, în ţara noastră preţul de pornire este de 29.750 de euro cu TVA, versiunea de top fiind disponibilă de la 41.888 euro cu TVA. Partea de propulsie este completată de patru unităţi care se remarcă prin elasticitate şi dinamica răspunsului. Gama este dominată de agregate diesel, în total trei: 1.8 litri de 143 de cai putere - consum 5,2 litri/100 km, 2.0 litri de 177 de cai putere – consum 5,8 litri/100 km şi 2.3 litri de 204 cai putere - consum 6,3 litri/100 km. Vârful de gamă va fi versiunea X1 2.8i, care va genera 258 de cai putere. BMW X1 are dimensiunile unui model de clasă compactă măsurând 4.469 de milimetri lungime, 1.793 milimetri lăţime şi 1.534 mm înălţime. Modelul este ornat la interior cu piele naturală, inserturi fine şi culori vii care imprimă un aer sportiv celui mai tânăr SUV premium.
Habitaclul este proiectat să găzduiască cinci persoane adulte în condiţii de confort superioare unui model din clasa compactă, graţie proiectării inteligente a cabinei.
Realizat pe o structură avansată, X1 garantează un grad ridicat de securitate în caz de impact. Acesta este întărit şi de prezenţa unui grup de airbaguri frontale laterale şi pentru cap, sistemul de control dinamic al stabilităţii. La acestea se adaugă tehnologia Perfomance Control şi sistemul DTC – asistenţa dinamică a tracţiunii.
Odată cu apariţia lui X1, BMW promite o nouă experienţă de condus în clasa modelelor SUV compacte, dar în acelaşi timp ne dă asigurări că agilitatea şi versatilitatea sunt alte două trăsături care definesc la fel de bine acest SUV.
Dimensiunile exterioare îl vor recomanda ca un SUV urban, lungime 4,43 metri, în timp ce garda la sol de 19 centimetri şi sistemul de tracţiune integrală permanentă xDrive vor garanta depăşirea cu uşurinţă a impedimentelor aflate pe asfalt, sau teren accidentat. Flexibilitatea este asigurată de scaunele spate pliabile, iar spaţiul de încărcare al portbagajului de 420 litri şi care poate ajunge la 1.350 de litri ce oferă un volum care îi permit noului X1 să atingă valorile specifice unei maşini de familie.
Noul exponent BMW este singurul SUV compact de pe piaţa europeană oferit cu tracţiune pe puntea spate. Totodată clienţii pot opta şi pentru versiuni cu tracţiune integrală permanentă, echipate cu mult aclamatul sistem xDrive. Noul X1 păstrează linia conceptului cu acelaşi nume dar poartă, ca şi restul noilor Seria 7, Z4, şi Seria 5, amprenta stilistică a proiectului CS Concept.
Crossoverul, cu dimensiunile unui exemplar Seria 3, este asamblat în Germania la uzina din Leipzig şi se aliniază la noul curent estetic adoptat de BMW ce subliniază forţă şi încredere. Pe lângă trăsăturile tipice unui vehicul urban cu aptitudini demne de un vehicul de teren, X1 se doreşte o combinaţie între stilul urban al clasei crossover şi fineţea unui sedan de clasă compactă.