Mercedes va reuși fără prea mari eforturi să schimbe percepția asupra mașinilor din segmentul superior, considerate de ecologiști la fel de mari poluatori ca și SUV-rile.
Optica lucrurilor începe să devină cu totul alta pentru limuzinele de peste 5 metri lungime cu o greutate de două tone și motoare puternice V6 – V12, după ce va fi oficializat debutul primului S-Klasse cu motor cu patru clindri. Va fi un turbodiesel care nu va rescrie istoria luxoaselor mașini, dar care, cu siguranță va însemna un prim pas, și din această direcție, spre zona verde a industriei auto.
Noua versiune se va numi S 300 CDI și va fi disponibilă de anul viitor. Ea va constitui viitoarea variantă de intrare, poziționată sub S 350 CDI, care acum îndeplinește același rol în gama modelului german.
Motorul va aduce mai întâi de toate un consum neobișnuit de mic pentru o limuzină de lux, dar în același timp va oferi performanțe mulțumitoare. Unitatea este un agregat biturbo de 2.2 litri pe injecție directă preluat de pe versiunea E 250 CDI aflată pe E-Klasse, ce dezvoltă 204 cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm. Partea de transmisie va fi completată de noua cutie automată 7G-Tronic.
Având în vedere greutatea mai mare a sedanului de clasă mare, viitorul S 300 CDI nu va putea să se ridice la același nivel competitiv cu E 250 CDI dar va fi pe aproape.
Consumul mediu se va situa sub 6 litri la 100 km/h, iar cantitatea de dioxid de carbon emisă nu va depăși 160 de grame pe kilometri. Aceste cifre vor face din S-Klasse cea mai economică și ecologică limuzină din lume.
Performanțele dinamice sunt greu de anticipat în lipsa informațiilor oficiale, însă acestea vor conta mai puțin în ecuația noii versiuni destinate să cucerească același segment de clienți. Potrivit șefului diviziei de cercetare și dezvoltare, Thomas Weber, principala problema la noul model a fost cea a zgomotului, vibrațiilor și a rigidității. Din acest motiv s-au efectuat unele modificări la nivelul caroseriei și cabinei.