Volvo se numără printre producătorii care acordă o atenție sporită mașinilor electrice. Anul acesta în septembrie suedezii au dezvăluit un prim prototip electric, pentru ca în ianuarie la Detroit să prezinte o versiune pre-producție C30 denumită „drivE”.
Modelul bazat pe versiunea comună C30, beneficiază acum de un interior complet, finisaje și componente precum un automobil de serie, și un set avansat de baterii.
C30 drivE utilizează doar energie electrică. Alimentarea se poate face de la o priză obișnuită prin intermediul unui soclu montat în stânga spoilerului față. Sunt necesare 8 ore pentru o încărcare completă a bateriilor litiu-ion de 24 kWh. Din motive de securitate, acumulatorii sunt amplasați în spațiul unde la modelele cu motoare termice se află rezervorul de combustibil.
„Primul prototip ne-a ajutat să identificăm principalele provocări tehnologice, precum pachetul de baterii şi problemele de siguranţă. Am depăşit aceste probleme fără să facem compromisuri, modelul Volvo C30 rămânând în continuare o maşină cu personalitate, plăcută la condus. Sunt foarte mulţumit de rezultat. Modelul C30 Electric de la Detroit este un produs mult mai complet”, a declarat Lennart Stegland, directorul Volvo Cars Vehicule Speciale.
Sub capota acestui model se află un motor ce generează 111 cai putere și performanțe normale pentru un vehicul propulsat electric: acceleraţie de la 0-100 km/h în 10,5 secunde, viteză maximă de 130 km/h.
C30 Electric poate rula 150 de kilometri după o singură alimentare a bateriilor.
Înainte de a ajunge pe liniile de producție, Volvo va testa o flotă de 50 de vehicule pentru a depista și remedia problemele ridicate de utilizarea cotidiană a modelului electric.
Estimările companiei suedeze arată că versiunea de serie C30 drivE va rula pe șosele din 2011.
Volvo C30 Electric
Motor: 111 CP
Autonomie: 150 km
Demaraj 0 -100 km/h: 10.5 secunde
Viteză maximă: 130 km/h
Lansare: ianuarie 2010
Comercializare: 2011