BMW accelerează spre universul maşinilor electrice, dezvoltarea vehiculelor cu zero emisii devenind o prioritate pentru manufacturierul german, care de curând a abandonat proiectele de cercetare în domeniul propulsiei pe hidrogen.
Primul automobil electric din istoria BMW se numeşte ActiveE şi este un concept dezvoltat pe baza modelului de clasă compactă Seria 1 Coupe. Programat să debuteze în ianuarie 2010 la Salonul Auto de la Detroit, prototipul este pus în mişcare de un sistem ce include acumulatori cu o capacitate sporită de încărcare, capabili să confere o autonomie ridicată. BMW ActiveE utilizează un motor electric de 170 de cai putere care poate genera un cuplu maxim de 250 Nm şi performanţe dinamice interesante. Astfel, pentru a demara de la 0-100 km/h sunt necesare doar 9 secunde, iar viteza de vârf atinge 145 km/h. Bateriile, concepute de Bosch în colaborare cu Samsung, sunt montate în portbagaj în locul rezervorului de combustibil, soluţie care pe deoparte penalizează spaţiul pentru bagaje iar pe de altă parte asigură o repartiţie perfectă a maselor, 50/50, şi menţinerea nivelului de confort şi a numărului de locuri pe banchetă.
BMW ActiveE Concept poate rula 160 de kilometri după o singură încărcare, operaţiune care durează maxim trei ore, faţă de şase ore cât este acum durata medie anunţată de conceptele electrice actuale. Alimentarea se face de la o priză obişnuită de 220 V.
Prototipul este un preambul la viitorul model electric Seria 1, ce face parte dintr-un proiect mai amplu denumit Megacity care vizează lansarea de modele urbane eficiente şi în acelaşi timp ecologice 100%.
BMW ActiveE Concept
Motorizare: electrică
Putere: 170 CP
Cuplu maxim: 250 Nm
Demaraj 0-100 km/h: 9.0 secunde
Viteză maximă: 145 km/h
Durată încărcare baterii: 3 ore (220 V)
Autonomie - distanţa maximă parcursă: 160 km.