Opel revine în atenţia publicului cu încă o declinare a Maşinii Anului 2009 în Europa. Noul Insignia ecoFLEX îşi face debutul pe o piaţă tot mai aglomerată a maşinilor care promit consum redus de carburant, fără ca performanţele să fie afectate în mod semnificativ. Modelul de clasă medie consumă doar 5,2 litri de motorină la 100 km, echivalentul unor emisii de CO2 de 136 g/km, şi furnizează o putere de 118 kW/160 cp şi un cuplu de până la 380 Nm.
Acest lucru este posibil datorită unui motor turbo diesel common rail puternic, de ultimă generaţie, cu o capacitate de 2 litri, adaptat special pentru acest model.
La fel ca toate celelalte motoare ale autovehiculelor din gama Insignia, cel cu care este echipată versiunea ecoFLEX corespunde normei Euro 5. Datorită nivelului deosebit de scăzut de emisii CO2 pentru categoria sa, cu mult sub 140 g/km, acesta poate beneficia de reduceri substanţiale de taxe în mai multe ţări europene. Mai mult decât atât, preţurile atractive şi performanţele extraordinare fac din Insignia ecoFLEX o raritate, acesta fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 221 km/h.
„Atunci când am proiectat Insignia ecoFLEX, am decis să oferim mai mult decât un simplu autovehicul ecologic. Acesta trebuia să ofere acelaşi nivel ridicat de performanţă şi la fel de multe tehnologii inovatoare ca şi restul autovehiculelor din gama Insignia. La acest preţ, pur şi simplu nu are niciun competitor real”, declară Hans Demant, Director General al companiei Opel. Motorul modelului Insignia ecoFLEX este prevăzut în premieră cu o tehnologie specifică, inovatoare: procesul de combustie CleanTech.
Elementele cheie ale acestei tehnologii de economisire a carburantului sunt noii senzori piezo-rezistenţi care măsoară presiunea din fiecare dintre cele patru camere de combustie. Modelul Insignia ecoFLEX atinge o valoare aerodinamică uimitoare de 0.26, ceea ce îl plasează printre cele mai aerodinamice berline din lume, alături de autovehicule mai scumpe ale mărcilor premium.
La obţinerea acestui rezultat au contribuit cinci modificări majore: rezervorul a fost prevăzut cu capace în partea frontală a punţii spate; grila de aerisire superioară a fost închisă; tăietura centrală a spoilerului faţă a fost închisă; înălţimea autovehiculului a fost redusă, iar partea inferioară a radiatorului a fost etanşată. Versiunea ecoFLEX beneficiază de tehnologiile inovatoare care au făcut din Insignia maşina anului 2009.
Şasiul mecatronic nou al modelului Insignia poate fi îmbunătăţit prin aplicarea inovatorului sistem FlexRide, care sporeşte stabilitatea şi asigură o amortizare controlată electronic.