BMW este mânat de un elan inexplicabil, dar care ne demonstrează negru pe alb că mai degrabă preferă să spargă tiparele, decât să meargă pe aceeaşi tactică la nesfârşit. Este evident că oficialii de la Munchen au o predispoziţie spre nou iar setea de progres este puternică, dar lansarea unui nou şi inedit vehicul nu poate decât să abată sectorul premium de la „rădăcinile tradiţiei”.
Totul a pornit cu X6 şi a continuat mai apoi cu Seria 5 GT - vestitul Progressive Activity Sedan, şi va culmina cu Seria 3 GT.
Dacă cineva consideră că BMW se hazardează cu o versiune Gran Turismo, cu siguranţă greşeşte.
Norbert Reithofer, şeful companiei germane, afirmă că viitorul crossover este văzut ca un model de volum de pe urma căruia se poate aduna un profit foarte bun.
„Nu am părăsit ideea de avea în gama BMW şi Seria 3 GT”, mai spune Reithofer care a lăsat să se înţeleagă dorinţa de a avea acest automobil pe piaţă în cel mult doi – trei ani.
Modelul de serie va putea fi produs abia peste doi-trei ani, însă formele incipiente ale viitorului model care reuneşte avantajele unui sedan, SUV şi monovolum, vor putea fi admirate mult mai devreme.
Ultimele informaţii scăpate de oficialii BMW indică prezenţa conceptului premergător modelului final Seria 3 GT ce va fi revelat în premieră mondială în 2011. Astfel, BMW va păşi într-un nou segment de piaţă, cu un automobil de nişă care poate reaprinde pasiunea pentru modelele Gran Turismo, într-o interpretare modernă şi sofisticată.
La fel ca şi Seria 5 GT, viitorul model va dispune versiuni cu tracţiune spate şi integrală cu xDrive în dotare, sistemul de deschidere variabilă a portbagajului.
Seria 3 GT va juca rolul versiunii de top în gamă, acesta urmând să fie garnisit cu echipamente moderne şi materiale de lux.