Seat a ieşit acum patru ani de pe segmentul celor mai mici maşini de oraş. Detaşarea de segmentul A s-a făcut după două decenii de experienţă cu două modele diferite Marbella şi Arosa, ultimul scos din producţie în anul 2005 datorită cererilor foarte slabe.
Este cunoscut faptul că Volkswagen a dat undă verde pentru producţia a trei noi vehicule de clasă mică incluse în proiectul „NSF” - New Small Family, iar Seat urmează să profite din plin de platforma comună de care va beneficia inclusiv noua sa citadină. Mai multe surse din interior sugerează faptul că producătorul iberic intenţionează să repună în drepturi modelul Arosa la care s-a renunţat în 2005. Acesta are foarte mari şanse să renască peste numai doi ani.
Deoarece o titulatură nouă nu avantajează de cele mai multe ori un model nou, Seat poate alege vechea denumire în principal datorită „rezonanţei” sale în piaţa auto. Aceleaşi surse mai afirmă că majoritatea oficialilor cu putere de decizie, susţin revenirea modelului Arosa şi prin prisma imaginii create de prima generaţie care a cucerit peste 300.000 de clienţi numai în Spania. Noua generaţie va fi comercializată din 2011 şi se doreşte o alternativă la adresa Citroen C1 şi Fiat Panda. La fel ca şi în trecut citadina Seat va fi oferită doar în versiunea de hatchback în 3 uşi şi va afişa un design convenţional.
Cu o lungime de 3,45 metri viitorul Arosa promite să găzduiască în condiţii optime patru persoane în habitaclu. Gama de motorizări cu 3 cilindri, împrumutată de la omologul Volkswagen Up!, va aduce în atenţie două unităţi pe benzină şi una diesel de 1.2 litri.
Lansat în 1997 Seat Arosa utiliza o platformă comună cu Volkswagen Lupo. Producţia a încetat în anul 2005.
Dacă vechiul model a fost asamblat în Spania la Martorell, noua generaţie va fi fabricată la uzina Volkswagen din Bratislava.