Dacia va deveni o prezenţă deloc neglijabilă în clasa vehiculelor recreaţionale.
Cu ajutorul noului Duster, marca românească îşi face intrarea în segmentul care a cunoscut o dezvoltare înfloritoare în ultimii ani, şi unde nevoia de un automobil încăpător, robust şi accesibil este prea puţin satisfăcută în prezent de oferta actuală.
Lansarea oficială a primului SUV fabricat în România va avea loc în martie 2010, la Geneva, iar pe parcursul trimestrului II vor sosi primele modele la concesionarii europeni. Pieţele vizate pentru început sunt cele europene, Turcia şi Maghreb (Algeria şi Maroc). Duster va fi produs şi vândut din iunie 2010 sub sigla Renault în Ucraina, Orientul Mijlociu, în Egipt şi în unele ţări din Africa.
Cu toate că preţul nu a fost comunicat – zvonurile din piaţă vorbind despre un tarif de pornire de 14.000 de euro, Duster se declară un SUV convenabil, atât sub aspectul costului de achiziţie, cât şi cel al întreţinerii.
Noul model va fi oferit în versiunile cu tracţiune faţă (4x2) şi cu tracţiune integrală (4x4).
Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Din profil, garda la sol supraînălţată, pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei invită şoferul la asaltul şoselelor şi drumurilor cele mai dificile.
Cu o lungime de 4,31 m şi o lăţime de 1,82 m, Dacia Duster afişează dimensiuni compacte. Noul Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de şosele şi drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibilă în toate ţările de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienţi care doresc un vehicul cu gardă mare la sol, cu o poziţie de conducere înaltă la volan, dar care nu au o nevoie reală de patru roţi motrice în utilizarea cotidiană – şi în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai largă. Sistemul de tracţiune integrală va garanta abordarea cu uşurinţă a suprafeţelor accidentate, Duster fiind echipat cu aceeaşi tehnologie disponibilă pe Nissan X-Trail şi Qashqai.
Partea de motorizare este completată de unitatea pe benzină - 1.6 litri de110 CP precum şi cu două motoare diesel - 1.5 dCi de 85 CP şi 1.5 dCi de 105 CP.
Modelul beneficiază în versiunea de bază de sistemul ABS echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), două airbag-uri frontale şi centuri de siguranţă în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă.
Dacia o va oferi o garanţie de 3 ani sau 100.000 de kilometri.
DACIA DUSTER
Versiuni: 4x2, 4x4
Lungime: 4.310 mm
Lăţime: 1.820 mm
Ampatament: 2.670 mm
Greutate: 1.280 Kg
Motorizări: benzină - 110 CP, diesel 85 CP, 105 CP
Garanţie: 3 ani sau 100.000 km