Honda s-a văzut obligată să suspende orice activitate legată de cel mai ambiţios proiect aflat în derulare. Este vorba de NSX, cel care urma să continue tradiţia vechiului model, iconicul supercar care a strălucit în anii 90.
Aflată în fază avansată de dezvoltare, noua generaţie urma să debuteze sub forma unui prototip însă datorită problemelor financiare pe care le-a întâmpinat anul acesta, compania producătoare a oprit toate investiţiile rezervate sportivei de top.
După retragerea din campionatul mondial de Formula 1, al doilea mare producător de automobile din Japonia reconfirmă decizia abandonării proiectului. „Renunţăm la NSX, cererea pentru modele sportive fiind într-o continuă scădere. Când vremurile vor fi mai favorabile ne vom reconsidera poziţia. Acum ne vom axa mai mult pe dezvoltarea de modele ecologice” anunţă un oficial al mărcii japoneze.
Supercarul NSX se baza pe arhitectura prototipului Advanced Sports Car Concept şi o motorizare V10 ce acţiona pe puntea spate prin intermediul unei cutii automate. Se estima că propulsorul, un agregat de 5,5 litri, echipat cu tehnologia VCM (Variable Cylinder Management) ce permite motorului să funcţioneze în cinci cilindri (cinci fiind în repaus) pentru a economisi carburant şi diminua emisiile, putea produce 600 de cai putere.
Viteză de top era estimată la peste 315 km/h iar demarajul la 3,5 secunde pentru prima sută de kilometri pe oră. Odată ce a Honda NSX a părăsit ringul greilor, piaţa se va împărţi între Audi R8, Nissan GT-R, Corvette ZR1 şi noul Lexus LF-A. Modelul de performanţă NSX era prevăzut să debuteze în anul 2010 şi urma să fie vândut în SUA şi Honk Kong sub sigla Acura iar în Europa şi Japonia sub emblema Honda.