Mercedes revine în forţă pe piaţa maşinilor de familie cu un model generos ca dimensiuni, volum de stocare al bagajelor şi o echipare bogată în standard plus o paletă interesantă de motorizări. Vorbim de noul E-Klasse Estate, model care a început să fie comercializat în Europa. Preţul de pornire fixat de germani este de 41.948 de euro.
Versiunea de vârf, dotată cu motorul de 388 de cai putere vine la un preţ de bază de 70.151 de euro.
Deocamdată maşina de familie poziţionată în clasa medie, dispune de cinci motorizări, două pe benzină (292 CP şi 388 CP) şi trei diesel (170 CP, 204 CP, 231 CP), iar la începutul lui 2010 gama propulsoarelor se va îmbogăţi cu patru unităţi, un turbo diesel CDI de 136 cai putere şi trei pe benzină de 183, 204 şi 272 cai putere, al căror consum a scăzut cu până la 23%.
Propulsoarele de pe break înghit ceva mai mult carburant decât în cazul sedanului, deoarece E-Klasse Estate are o masă mai ridicată. Motorizările satisfac cele mai ridicate standarde de fiabilitate, consum şi poluare, vor asigura dinamica necesară unui automobil destul de voluminos. În ceea ce priveşte partea estetică, diferenţele dintre sedan şi break sunt infime şi se rezumă doar la faptul că la ultima versiune spatele alungit este uşor arcuit, profilul mai puţin fluid, linia generală fiind mai robustă.
Nivelul de confort va fi acelaşi în schimb viitoarea versiune de familie va beneficia de un spaţiu de stocare pentru bagaje mai generos şi iar accesul la portbagaj va fi mai facil.
Mercedes va lansa ceva mai târziu şi versiunea de performanţă AMG, dar şi una ecologică sub eticheta BlueTec.
Noua maşină de familie E-Klasse dispune de cel mai generos portbagaj din segment, 1950 de litri, depăşind cu mult nivelul concurenţei.