Peugeot nu și-a manifestat până acum interesul față de sectorul monvolumelor, din simplul motiv că nu putea face concurență directă partenerilor de grup Citroën. Între timp acesta din urmă a devenit liderul european al segmentului aminitit, depășind Opel și Renault, poziție care acum poate fi atacată cu toate forțele. Cel puțin în clasa mijlocie Peugeot vrea să redefinească noțiunea de monovolum cu noul model 5008. Acesta plasează marca franceză în epoca modernă a mașinilor de familie care dispun de o suită de avantaje care încep, evident, cu confortul, continuă cu habitabilitatea, flexibilitatea și se încheie cu plăcerea de a călători alături de cei dragi.
La fel ca majoritatea modelelor de pe piață, Peugeot 5008 este oferit în versiunile cu cinci și șapte locuri. Cu dimensiuni generoase, atât la exterior cât și la interior, noul model dispune și de un portbagaj încăpător, cu un volum de încărcare ce poate varia între 579 și 678 de litri, în funcție de poziționarea scaunelor de pe rândul al doilea. Dacă acestea ar fi pliate la podea, în interior se pot transporta obiecte cu o lungime de peste 2,70 metri! Asta în cazul versiunii cu 5 locuri. În ceea ce privește modelul cu 7 locuri, configurația acestuia este una deja clasică, 2+3+2, pentru un MPV de proveniență europeană. Ultimul rând poate culisa pe o distanță de 13 cm, pasagerii având posibilitatea de a fixa înclinația scaunelor în două moduri. Un detaliu bine gândit este prezența comenzilor climatizării și pentru persoanele din rândul al treilea de scaune care astfel se pot bucura în zilele călduroase de suficient aer condiționat.
Partea de motorizare este completată de cinci unități, din care două pe benzină: 1.6 VTI de 120 cai putere și 1.6 THP de 156 cai putere. Agregatele diesel sunt reprezentate de unitățile 1.6 HDI de 110 cai putere, 2.0 HDI de 150 cai putere și 2.0 HDI de 163 cai putere.
În funcție de versiune și putere, propulsoarele pot fi cuplate la cutii manuale sau automate – cu convertor hidraulic de cuplu sau cu ambreaj obișnuit. Noul monovolum se evidențiază printr-un design contemporan și jovial, cu influențe clare de la crossoverul 3008, un spațiu vitrat cu dimensiuni ample, ce totalizează 5,77 m², și interior inteligent organizat după toate rigorile în materie de calitate și ergonomie.
Peugeot 5008 dispune de câteva tehnologii moderne precum Head-Up Display sau Distance Alert. Primul afișează viteza de deplasare pe peliculă transparentă de policarbonat, amplastă în spatele instrumentarului de bord. Cel de al doilea este un sistem de prevenire al coliziunilor, care măsoară distanța în timp față de vehiculul aflat înainte. Sistemul acționează doar când automobilul circulă cu viteze între 70 și 150 km/h, iar distanța de siguranță ca timp poate fi reglată între 0,9 - 2,5 secunde. Monovolumul măsoară 4,53 m lungime și este posesorul celui mai bun coeficient aerodinamic din segment: 0.29. Noul Peugeot 5008 va întâlni rivali precum Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic, Toyota Verso și Volkswagen Touran.