Lexus a trecut la producţia de maşini sport din dorinţa de a arăta că poate construi cu simţ de răspundere nu doar hibride şi modele luxoase. Lansarea reuşită a sportivei IS F a impulsionat apariţia magnificului LFA, automobil care se ambiţionează să facă zile negre vedetelor italiene şi germane de prim rang.
Supersportiva japoneză lansată recent în cadrul Salonului Auto de la Tokyo şi-a făcut deja apariţia în Europa, deşi comenzile vor putea fi preluate abia în aprilie 2010. Primul exemplar Lexus LFA poate fi văzut în carne şi oase la Londra, modelul fiind expus într-un showroom special conceput pentru acesta.
Cu toate că preţul de pornire este unul extrem de piperat, 300.000 de euro (aproape dublu faţă de un Mercedes SLS sau Audi R8), numeroşi clienţii şi-au exprimat dorinţa de a-l cumpăra şi sunt chiar dispuşi să aştepte între unu şi doi ani, perioada până când Lexus se angajează să livreze modelul comandat.
„Odată cu lansarea oficială a noului LFA, am primit o mulţime de cereri din partea clienţilor europeni. Modelul expus la Londra va permite potenţialilor cumpărători să vină şi să observe pe viu bolidul, un element de altfel important în procesul de vânzare pentru acest extraordinar model”, a declarat Devshi Varsani, managerul showroom-ului.
Lexus consideră LFA un competitor de clasă pentru sportivele de top din Europa, mulţumită motorului V10 de 4.8 litri care dispune de 560 de cai putere şi o cutie secvenţială cu 6 trepte. Resursele de sub capotă permit atingerea unor performanţe nemaiîntâlnite la un model Lexus: acceleraţie 0-100 km/h în 3,7 secunde, viteză maximă de 325 km/h.