Skoda a întrecut toate aşteptările la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva, unde cehii s-au prezentat cu câteva apariţii interesante.
Printre acestea s-a numărat şi Fabia Sport Design, un prototip ce a etalat un nivel de individualizare cu un puternic efect senzorial.
Modelul nu va rămâne un simplu exerciţiu de design, Skoda urmând să lanseze chiar anul viitor o versiune de serie. Cehii nu au pomenit nimic de motor şi performanţe, lăsând să se înţeleagă faptul că e nu e momentul cel mai potrivit să aflăm ce inimă va bate în pieptul viitoarei versiuni de performanţă Fabia RS. Nu ar fi exclus ca sub capotă să fie montat propulsorul 1.4 TSI de 180 de cai putere ce va figura şi pe noua generaţie Volkswagen Polo GTI.
Cert este că modelul de serie va sosi anul viitor cu o motorizare pe benzină şi un aspect aproape similar cu cel al conceptului Fabia Sport Design. Exteriorul îmbracă o nuanţă specială de roşu, cu excepţia pavilionului şi montanţilor faţă vopsiţi în negru mat, şi este decorat cu un set de viniluri care simbolizează spiritul de competiţie. La partea frontală, grila motorului a fost schimbată iar în locul farurilor de ceaţă a fost luat de două prize de ventilaţie.
Jantele şi geamurile, sticla farurilor este fumurie şi se asortează oglinzilor laterale cât şi elementelor de protecţie ale caroseriei.
În lipsa unui kit aerodinamic performant, aspectul sportiv este pus în valoare de un eleron montat pe acoperiş, pragurile laterale uşor evazate, şi o baghetă cromată neagră montată grila radiatorului. Interiorul reia tema propusă la exterior, culorile dominate fiind din nou negru şi roşu. Volanul sportiv, pedalierul din aluminiu, scaunele şi tapiţeria în două culori sunt singurele componente care au fost schimbate în habitaclu.
Skoda poate lansa versiunea Fabia RS tot la Salonul Auto de la Geneva, însă oficial nu a fost comunicată data debutului.