Mercedes are o reputaţie de invidiat în clasa medie, iar anul acesta mai mult ca oricând se bizuie pe reprezentanţii noului val. Vorbim evident de cunoscuta gamă E-Klasse, care încet dar sigur, renunţă la vechii membri.
După lansarea reuşită a versiunii sedan a venit rândul elegantului coupé să îşi facă loc în rândul distinsei familii E-Klasse. Din punct de vedere estetic, acesta prezintă unele similarităţi cu E-Klasse Sedan, singurele diferenţe notabile fiind linia umerilor spate care plonjează lin spre capacul portbagajului şi forma alungită a blocurilor optice spate.
Botul ascuţit, linia de la nivelul roţilor, farurile şi capota cu umeri proeminenţi sunt elementele care reflectă identitatea puternică noul E-Klasse Coupé.
Acesta beneficiază de motorizări eficiente pe benzină şi diesel ce consumă cu 15% mai puţin carburant decât propulsoarele aflate pe CLK. Oferta în materie de motorizări constă în unităţi diesel şi pe benzină ce dezvoltă puteri cuprinse între 204 CP şi 388 cai putere. Modelele pe benzină se regăsesc pe versiunile E 250 CGI (204 CP), E 350 CGI (292 CP) şi E 500 (388 CP), în timp ce versiunile diesel sunt denumirile E 250 CDI (204 CP) şi E 350 CDI (231 CP).
Puţin mai târziu va fi disponibil modelul de top, E-Klasse Coupé AMG propulsat de un motor V8 de 6,2 litri, construit manual, ce va genera aproximativ 480 de cai putere şi un cuplu maxim de 630 Nm. În gamă există şi o versiune cu tracţiune integrală identificată cu titulatura 4Matic.
Mercedes echipează noul model cu mai multe sisteme inovative cum ar fi cel care recunoaşte indicatoarelor de circulaţie, sau care poate detecta oboseala şoferului. Tehnologia PRE-SAFE este disponibilă ca dotare standard la fel ca şi controlul stabilităţii (ESP) cât şi frânarea automată de urgenţă (BAS).
Siguranţa pasagerilor este garantată şi de cele 7 airbaguri din dotarea de bază. E-Klasse Coupé dispune şi de un sistem de protecţie al pietonilor în caz de impact, capota maşinii ridicându-se în momentul accidentului cu câţiva centimetri pentru a reduce pe cât posibil şocul loviturii. La acestea toate se adaugă sistemul de control al amortizoarelor şi suspensiile active care îşi pot regla „tăria”.
Versiunea coupé din gama E-Klasse poate fi achiziţionată în România la un preţ de bază de 37.550 de euro fără TVA.