Alfa Romeo pune la cale o revoluţie. Transformarea calitativă aşteptată peste cel mult doi ani, va fi profundă şi radicală. Schimbarea va însemna un nou limbaj de design acompaniat de noi tehnologii de vârf, motoare eficiente şi mai presus de toate calitate premium, ce ar garanta slăbirea influenţei exercitate de Audi şi BMW.
Revoluţia va începe odată cu lansarea lui noului model de clasă compactă, succesorul binecunoscutului 147 model apreciat şi cu o reputaţie excelentă în ţara natală. Deşi se speculează foarte mult pe seama numelui, se pare că Alfa Romeo va renunţa la codul format din trei cifre.
Dacă până acum se ştia că noua creaţie va fi botezată 149, surse din interior vorbesc despre o nouă rânduială în nomenclatorul italienilor. După exemplul Mi.To, noul model va primi denumirea unei metropole italiene. Astfel urmaşul lui 147 se va numi Milano.
„Aspectul exterior va împrumuta liniile senzuale ale superbului 8C Competizione însă agresivitatea va fi îndulcită de formele plane ale capotei şi profilului”, afirmă surse din interior. Habitaclul va aduce schimbări notabile. Aici italienii sunt determinaţi să ofere maximum de calitate în ceea ce priveşte materialele, finisajele şi inserturile. Sistemele multimedia şi tabloul de bord urmează a furniza alte surprize plăcute.
Tehnologiile şi platforma vor aduce în atenţie ultimele invenţii în materie de motoare, tehnologii avansate de injecţie directă, sistemul MultiAir, servo-valve acţionate hidraulic. Propulsia va include unităţile pe benzină de 1.4 litri turbo de 120 şi 150 CP. Este de aşteptat ca versiunea de top să fie agregatul V6 de 3.2 litri JTS prezent pe sportivul GTA. Nu vor lipsi şi agregatele economice, unităţi diesel de origine Multijet.
În premieră, Alfa Romeo va echipa modelele 149 în funcţie de motorizări cu un sistem de tracţiune integrală denumit Q4 şi un diferenţial activ pe puntea spate pentru o dinamică impecabilă şi aderenţă sigură în viraje.
Noul model este programat să fie prezentat în primăvara anului viitor la Salonul Auto de la Geneva.