Lexus excelează la două capitole: fiabilitate şi motoare hibride. La polul opus se află tracţiunea integrală, un domeniu căruia japonezii nu i-au acordat mare atenţie. Situaţia se poate schimba pe viitor mai ales că europenii se arată tot mai interesaţi de automobilele cu sisteme 4x4.
Pentru a veni în întâmpinarea unor astfel de cereri, Lexus are încă un model – cel de al doilea din gamă, echipat cu tracţiune integrală. Este vorba de LS 460 AWD, ce lărgeşte oferta de modele a constructorului japonez pe sectorul limuzinelor de clasă mare.
Tehnologia AWD (All-Wheel Drive), disponibilă pe sedanul premium, include un sistem format din trei diferenţiale, din care unul cu alunecare limitată de provenienţă Torsen. Acesta este integrat în axa spate, la fel ca şi la LS 600h, numai că la modelul hibrid diferenţialul este legat la o transmisie variabilă continuă (CVT) cu gestiune electronică, în timp ce la noul LS 460 AWD, el lucrează cu o transmisie automată cu opt trepte.
În condiţiile unui carosabil cu aderenţă normală, sistemul AWD utilizat de Lexus distribuie cuplul motor între punţile faţă şi spate sub un raport 40:60 (în proporţie de 40% pe roţile axei faţă şi 60% pe roţile axei spate). Cuplajul de tip Torsen modifică distribuţia cuplului la un raport 30:70 - când aderenţa este precară, repartizând forţa motorului mai mult spre puntea spate.
Versiunea cu tracţiune integrală va fi disponibilă numai pe modelul echipat cu motorul V8 pe benzină de 4.6 litri ce generează 381 de cai putere disponibili la 6400 rpm şi cuplu torsional de 493 Nm la 4100 rpm.
Versiunea AWD este mai scumpă cu 1.700 de euro decât modelul cu tracţiune spate LS.