Dacia se pregateste sa introduca in gama curenta al saselea automobil. Este chiar cel mai mediatizat model de la berlina Logan încoace.
Se numeste Duster si este un SUV, primul SUV romanesc echipat cu toate cele necesare pentru a se descurca fara probleme aproape în orice situatie. Duster a fost dezvaluit oficial la Paris, insa nu este vorba de versiunea obisnuita, ci una de competitie, prin care Dacia urmareste performantele acestui vehicul dezvoltat pe platforma Logan.
Modelul de curse este pregatit sa participe pe circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, la categoria Silhouette. Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare.
Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera noul Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4x4 al marcii, care va fi comercializat in 2010.
Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4x4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.
Vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 de 3.0 litri al Aliantei Renault Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min.
Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient. Dacia Duster in versiunea de fata este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile. De asemenea in dotare se afla un diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.