Luna noiembrie aduce cu sine unul din cele mai importante premii la care aspiră noile modele. Organizat de şapte publicaţii prestigioase, concursul „Car of The Year” desemnează în fiecare an cel mai bun model de pe piaţa europeană. Un juriu alcătuit din 59 de jurnalişti decide cine anume merită titlul suprem.
Anul acesta au fost selectate în primă fază 30 de automobile, din care doar şapte au intrat în runda finală. Candidaţii la premiul „Car Of The Year - Maşina Anului 2010 în Europa” sunt: Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E-Klasse, Opel Astra, Peugeot 3008, Skoda Yeti, Toyota iQ şi Volkswagen Polo. Dacă în ediţiile precedente dominau exponenţii clasei mici şi compacte, anul acesta există un echilibru perfect între segmentele reprezentate.
Pentru a fi eligibile, maşinile din concurs trebuie să îndeplinească trei cerinţe: să fie modele noi, să fie disponibile în cel puţin cinci ţări europene şi să aibă minim 5.000 de exemplare vândute la momentul jurizării.
Modalitatea de votare conţine acelaşi algoritm utilizat în ultimii ani. Fiecare jurnalist din cei 59 poate folosi 25 de puncte, ce vor fi împărţite la cel puţin cinci modele.
Concursul este guvernat de publicaţiile de specialitate Autocar (Marea Britanie), L’Automobile Magazine (Franţa), Stern (Germania), Autovisie (Olanda), Vi Bilagare (Suedia), Auto (Italia) şi Autopista (Spania).
Prima ediţie „Maşina Anului în Europa” a fost organizată în 1964.
Cele mai multe premii au fost câştigate până acum de Fiat. Ultimele trei titluri „Car Of The Year” au revenit modelelor Opel Insignia (2009), Fiat 500 (2008), Ford S-MAX (2007).