BMW a întristat o lume întreagă atunci când anunţase fabricarea ultimei versiuni CSL. Pentru o parte din iubitorii de modele sportive acesta era zeul performanţei. Până ieri nu se ştia exact dacă tradiţia va fi reînnodată, însă câteva poze spion au dat de înţeles că nemţii pregăteau ceva. Dar ce? Ei bine, versiunea GTS, un nume nou în nomenclatorul BMW, care promite să ofere experienţe chiar mai tari decât cu M3 CSL. Practic vorbim de un urmaş al unei versiuni sportive extreme garnisită cu echipamente de top, asemenea maşinilor de curse.
Fără îndoială că noul M3 GTS este cel mai puternic M3 din istorie. Supersportiva este disponibilă doar în versiunea coupe şi beneficiază de tot ce are mai bun divizia sportivă M. Să începem cu motorul, aceeaşi unitate de 4.4 litri care animă acum versiunile sportive BMW, dar care dispune de 450 de cai putere cu 105 mai puţin decât X6M. Standard, se oferă beneficiază şi de transmisie cu 7 trepte cu dublu ambreiaj, scaune racing din titan cu centuri de siguranţă cu prindere în 6 puncte, jante negre de 19 inch din aluminiu, şi pneuri de performanţă - 225/35 pe faţă şi 285/30 pe spate. Însă acestui model îi lipsesc dotări care pe un M3 ar fi de neconceput, adică bancheta spate, aerul condiţionat, sistemul de navigaţie şi cel audio.
Lipsesc pentru că M3 GTS este o versiune ultra-performantă unde fiecare kilogram în plus contează. Cura de slăbire impusă de inginerii BMW a adus masa totală la 1.490 kg, noul bolid fiind cu 165 kg mai uşor decât M3. Exteriorul trădează apartenenţa la lumea curselor. Eleronul spate, garda la sol coborâtă, spoilerul cu prize de ventilaţie mărite, şi spoilerul faţă ce primeşte un splitter, sunt indicii care conduc spre un model extrem născut să creeze experienţe palpitante. M3 GTS va fi fabricat doar pe comandă. Are un preţ de pornire de 115.000 euro, care îl face chiar mai scump decât versiunea de top Seria 7 sau noul X6M. Primele exemplare vor putea fi livrate din mai 2010.