Mercedes revine în forţă pe piaţa maşinilor de familie cu un model ce se remarcă prin dimensiuni exterioare generoase, volum superior de încărcare al portbagajului, o echipare bogată în standard şi o paletă interesantă de motorizări.
Vorbim de E-Klasse Estate, al patrulea model inclus pe lista lansărilor de anul acesta în gama noii generaţii E-Klasse, după versiunile sedan, coupe şi AMG.
Premiera mondială a noului E-Klasse Estate a avut loc în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Comercializarea versiunii de familie va demara în a doua jumătate a lunii noiembrie. În ceea ce priveşte formele exteriorului, aşa cum se bănuia diferenţele faţă de sedan sunt minore. Partea frontală păstrează farurile duble angulare şi grila cromată, iar designul stopurilor şi al spoilerului spate e acelaşi ca şi la noua berlină E-Klasse.
Diferenţele dintre sedan şi break se rezumă doar la faptul că spatele alungit este uşor arcuit, profilul mai puţin fluid, cu linii ascendente foarte fin trasate. În peisaj apare evident şi un hayon de dimensiuni ample care va oferi o vizibilitate foarte bună în comparaţie cu alte modele premium.
Iniţial modelul va fi disponibil cu cinci motorizări, două pe benzină (292 CP şi 388 CP) şi trei diesel (170 CP, 204 CP, 231 CP), iar la începutul lui 2010 gama propulsoarelor se va îmbogăţi cu patru unităţi, un turbo diesel CDI de 136 cai putere şi trei pe benzină de 183, 204 şi 272 cai putere, al căror consum a scăzut cu până la 23%. Totuşi propulsoarele de pe break vor înghiţi ceva mai mult carburant decât în cazul sedanului, asta pentru că E-Klasse Estate are o masă ceva mai ridicată.
Motorizările satisfac cele mai ridicate standarde de fiabilitate, consum şi poluare, vor asigura dinamica necesară unui automobil destul de voluminos. Noua maşină de familie dispune de cel mai generos portbagaj din segment, 1.950 de litri, depăşind cu mult nivelul concurenţei. Mercedes va lansa ceva mai târziu şi o versiune de performanţă AMG, dar şi una ecologică sub eticheta BlueTec.