Opel şi-a adjudecat cel mai important premiu acordat de jurnaliştii auto din ţara noastră.
„Maşina Anului 2010 în România”, premiu acordat de UZEAR – Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România, a revenit noului Opel Astra, model disponibil pe piaţa locală din ianuarie 2010.
Astra s-a detaşat clar în lupta pentru titlul suprem, obţinând în final 205 puncte, următorii clasaţi fiind Renault Megane cu 146 de puncte şi Ford Fiesta cu 108 puncte.
În concursul din acest an au fost înscrise 40 de automobile, din care doar şapte au intrat în finală. Dreptul de a participa s-a acordat doar noilor modele, versiunile facelift sau noile variante de caroserie fiind excluse. Juriul, ce include 27 de jurnalişti auto din toată ţara, s-a întrunit în localitatea Cheia, judeţul Prahova, unde timp de trei zile a testat majoritatea modelelor aflate în concurs.
Fiecare membru a avut la dispoziţie 25 puncte pe care le-a acordat pe baza impresiilor desprinse la drive-test, dar şi pe baza unor criterii care ţin de siguranţă, preţ, tehnologie şi design. Punctele s-au împărţit la minim şapte modele, fără ca punctajul maxim atribuit unui model să depăşească zece puncte.
Este pentru prima oară când un model Opel cucereşte premiul „Maşina Anului în România”. Ediţiile anterioare au fost câştigate de Dacia Sandero (2008) şi Kia Ceed (2007).
Evenimentul din acest an a inclus şi două noi secţiuni: Designul Anului 2010 în România, premiu câştigat de Ford Fiesta cu 154 de puncte, locurile doi şi trei fiind ocupate de Opel Astra cu 134 de puncte şi Renault Megane cu109 puncte respectiv City Car 2010 unde a triumfat Toyota iQ - 132 de puncte urmat de Ford Fiesta - 130 de puncte şi Honda Jazz - 107 puncte.
Clasamentul integral cu rezultatele finale poate fi urmărit pe portalul www.masinaanului.ro.
Opel Astra 2010
Modelul desemnat „Maşina Anului 2010” în România va putea fi comandat începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie, preţul de pornire fiind de 14.250 de euro cu TVA.
Cu dimensiuni mai mari decât actuala generaţie, noul Astra se va remarca printr-un nivel de confort mai bun şi un interior captivant, împănat cu finisaje precise.
Tehnologia şi estetica se completează una pe cealaltă, modelul german reuşind să se ridice peste standardul clasei compacte printr-o serie de inovaţii rezervate până nu de mult doar clasei medii.
Noul Astra va dispune de şasiu adaptiv Flex Ride, sistemul de citire al semnelor de circulaţie - Opel Eye, scaune cu un design unic ce facilitează confortul şi relaxarea, faruri adaptive AFS.
Motorizările, în număr de opt, sunt orientate spre obţinerea unor performanţe ridicate, cu un consum minim de carburant. Scăderea cilindreei propulsorului este o modă la care a aderat şi Opel, astfel că o parte din motorizările actuale vor fi înlocuite de unele mai compacte şi mai puternice. Vor fi oferite patru versiuni pe benzină (100 CP, 115 CP, 140 CP, 180 CP) şi patru turbodiesel (95 CP, 110 CP, 125 CP, 160 CP). În premieră, noul Astra va figura şi cu un sistem de tracţiune integrală, denumit Adaptive 4x4.