Mini lansează citadina premium, care promite consum minim şi prestaţii echilibrate. Este vorba de One Diesel sau One D comercializată pe piaţa europeană la un preţ de bază de 18.850 de euro. Acesta devine între timp şi noua versiune de deschidere în gama celui mai vândut vehicul al mărcii britanice.
Sistemul de propulsie este bazat pe un motor de 1,6 litri utilizat în prezent şi pe Mini Cooper D. Unitatea turbodiesel cu patru cilindri dispune de injecţie common-rail de ultimă generaţie şi este cuplată la o transmisie manuală cu 6 trepte.
Puterea maximă generată este de 90 de cai putere şi un cuplu de torsiune de 215 Nm. Noul propulsor se evidenţiază prin autonomia de drum considerabil mai mare decât cea a versiuni pe benzină Mini One şi prin performanţele sale echilibrate.
Consumul foarte scăzut de combustibil va atrage nu doar pe iubitorii maşinilor pe motorină ci şi pe cei care nu doresc să cheltuie prea mult pe combustibili. Mini One D are nevoie de doar 3,9 litri pentru a parcurge 100 km, în timp ce emisiile de dioxid de carbon se situează la 104 grame pe kilometru.
Versiunea diesel sprintează de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 182 km/h.
În sprijinul unei filozofii axate pe conservarea energiilor, micul model va fi echipat cu un sistem de frânare regenerativă, tehnologia stop-start, cât şi dispozitivul Shift Point Display, care indică şoferului momentul ideal de a schimba treapta de viteză, asigurând astfel un condus eficient şi ecologic. În lista dotărilor de serie mai figurează patru airgaburi şi filtru de particule pentru motor.
Mini One D oferă aceleaşi echipamente ca şi Mini One, însă se distinge prin câteva ornamente cromate şi evacuarea de asemenea cromată.