Volvo pregătește în taină sedanul care la ora lansării va fi decretat drept cel mai solid și inteligent din lume.
Noul S60 va fi o adevărată vitrină tehnologică, evident garnisită cu sisteme de top concepute de eminențele cenușii ale mărcii suedeze, campionul incontestabil al siguranței. După cum ne dezvăluie primele imagini cu un model spionat în S.U.A, la o ședință foto, versiunea de serie abundă în elemente preluate de la conceptul S60, prezentat în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, care și-a pus pe deplin amprenta stilistică asupra produsului final.
Din punct de vedere estetic partea frontală păstrează în mare parte linia conceptului S60. Blocurile optice, flancate de o pereche de lumini cu un design minimalist dar plăcut vederii, păstrează forma alungită, grila motor trapezoidală cu ornament cromat și spoilerul integrat fiind de asemnea identice prototipului. Profilul cu linii curbe și pavilionul cu umeri care coboară lin spre portbagaj dezvăluie dorința designerilor de a înscrie modelul într-o linie modernă care surprinde.... ”un amestec incitant de dramă şi senzualitate” după cum spune Steve Mattin, designerul arhitecturii exterioare a noului S60. Spatele mașinii este singura secțiune care suferă modificări stopurile și spoilerul fiind redesante într-o manieră mai puțin îndrăzneață, formele sugerând orientarea spre eleganță a modelului de serie în timp ce conceptul promitea o linie deschisă spre sportivitate. Viitorul S60 este dezvoltat pe o platformă avansată, ce va fi utilizată și de viitorul Ford Modeo. Printre noutățile absolute care vor demonstra excelența și progesul în materie de tehnologie se numără sistemele Collision Warning și Full Auto Brake and Pedestrian Detection care acționează împreună frânarea, atunci când în fața mașinii apare brusc un pieton, sistemele electronice preluând inițiativa de a declanșa frânarea înainte ca reacțiile șoferului să fie deja tardive. O altă tehnologie propusă de Volvo, tot în scop preventiv, este și Collision Avoidance capabil să evite un impact frontal atunci se trece involuntar pe sensul opus. Sistemul va readuce automat mașina pe banda de mers inițială. De asemenea direcția electrică EPAS, un nouă generație a tracțiunii integrale AWD și structura mai rezistentă la impact, ce interacționează cu alte tehnologii de vârf, vor face din S60 o referință în materie de siguranță pe segmentul premium. Partea tehnică va fi completată de motoare mai economice, și o premieră bine-venită: cutia automată cu dublu ambreiaj, Powershift, disponibilă pe noua unitate GTDi de 180 de cai putere. Volvo a anunțat pe cale oficială că noul S60 va fi dezvăluit în martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea comercială va avea loc la jumătatea anului viitor.